Авто новини: простої електромобілів Hyundai і Kia в Ульсані – системна помилка

Чому електромобілі Hyundai і Kia знову простоюють

Нещодавно Hyundai оголосила про чергове призупинення виробництва своїх електромобілів в Ульсані — з 24 квітня до травня на конвеєрі не буде жодного Ioniq чи EV-моделей. Така практика вже повторюється вдруге за рік і відображає значно ширшу проблему на ринку електрокарів

twitter facebook whatsapp linkedin

Коли зростання обернулося провалом

Приклад Porsche Taycan демонструє, як на злеті очікування швидко змінюються розчаруванням. Після потужного старту попит обвалився і так і не відновився. Porsche довелося скоротити зміни і визнати, що старі методи прогнозування продажів більше не працюють. Те саме відбувається у всіх автовиробників: перші сплески інтересу змінюються різким спадом.

Чому це відбувається?

  • Маркетинг надмірно роздмухує очікування, які машини не виправдовують;
  • Функціональність і запас ходу розчаровують частину покупців;
  • Загальний пул «ентузіастів» електромобілів обмежений і швидко вичерпується.

Є й інші гіпотези: від надлишку пропозицій до «втоми» від зарядних пауз. Але зрозуміло одне — інтерес до електрокарів спалахує і так само швидко згасає.

Дані DataForce за перший квартал

Згідно з звітом DataForce, незважаючи на загальну тенденцію зростання продажів EV в Європі, у Hyundai та Kia майже всі моделі демонструють двозначні падіння:

  • Ioniq 6: –52 %;
  • EV6: –28 %;
  • EV9: –15 %;

Виняток — тільки для новинок Inster та EV3: з них немає «відскоку», тому відсоток росту виглядає вражаюче, але це ілюзія низької бази.

Скільки ми платимо за помилки прогнозів?

Якщо раніше автоконцерни планували конвеєри на основі динаміки перших місяців, то тепер такі розрахунки для електрокарів не допомагають. Скорочення виробництва — це не лише втрата обсягів, а й зайві витрати на простої заводів, заморожені матеріали та перерозподіл ресурсів.

До речі, близько 11 000 000 € додаткових витрат — приблизна сума, яку автогіганти втрачають під час кожної масштабної зупинки конвеєра. Думаєте, це не впливає на ціну майбутніх моделей?

Що далі?

Чи варто сміятися з корейців? Насправді цей урок стосується всіх: без розуміння справжніх вподобань покупців і надійних даних ринок електротранспорту ризикує розчарувати не лише виробника, а й нас із вами. Будемо стежити, як зміниться ситуація після наступних коригувань.