
Що не так з приладовою панеллю?
Після того як Маркус зателефонував мені та розповів про проблему, я зрозумів, з чим він зіткнувся. Кілька місяців тому я сам стикнувся з такою ж проблемою. Тоді я почав шукати рішення, і виявилося, що ми не єдині, хто зіштовхнувся з цією помилкою. Перше, що я спробував, — це перезавантажити систему мультимедіа, натиснувши кнопку біля регулятора гучності. Але, на жаль, це не допомогло. В пошуках рішення я натрапив на обговорення власників EV9 на Reddit та форумах Kia, які порадили вимкнути машину, залишити її закритою на 20 хвилин, щоб комп'ютер перезавантажився. Я слідував цій пораді, і через 45 хвилин все запрацювало, як ні в чому не бувало.
А що з грошима?
На жаль, Маркус не був готовий чекати 20 хвилин. Цілком впевнений, що йому потрібно встигнути за 100 миль (приблизно 160 км), він поїхав, незважаючи на чорний екран приладової панелі. Керувати машиною без показників трохи дивно, і спочатку відчувається незручність. Постійно хочеш перевірити швидкість, але екран залишається порожнім — це досить тривожно. Коли їдеш на електромобілі, відсутність інформації про пробіг і рівень заряду батареї одразу викликає тривогу, адже в таких умовах здається, що ти ризикуєш, навіть якщо поїздка коротка і акумулятор повністю заряджений.

Що з безпекою?
Деякі функції, на щастя, залишались працездатними. Включивши Google Maps через Apple CarPlay, можна було побачити швидкість, а на екрані мультимедіа показувались дані про пробіг і заряд батареї. Але багато чого виявилось недоступним: камери мертвих зон не працювали, індикатори на дзеркалах не показувались, а система допомоги на шосе не включалась. Маркус помітив, що адаптивний круїз-контроль продовжував працювати, але при першому ж випадку, коли перед ним машина змінювала смугу, Kia розігналася до 160 км/год (100 миль на годину). На спроби змінити швидкість круїз-контроль не реагував, і єдиним рішенням було вимкнути систему і продовжити керування вручну. У машини явно була своя потреба в швидкості.
Один несподіваний сюрприз
Коли Маркус доїхав до пункту призначення, він залишив автомобіль припаркованим на годину. Коли повернувся, він помітив, що одометр показав ті ж 7,471 миль, як і при першому включенні. Але за даними Google Maps, він проїхав 112 миль (приблизно 180 км). Одометр ніяк не відреагував на поїздку. По суті, машина ніби зробила вигляд, що нічого не сталося.
А що з відгуками? І як це виправити?
Дві тижні по тому Kia надіслала своїм клієнтам повідомлення про повернення автомобілів. У листі вказувалось, що несправності в приладовій панелі порушують федеральні стандарти безпеки транспортних засобів, що регулюють такі елементи, як спідометр і одометр. Однак у звіті не згадуються більш серйозні проблеми з безпекою, такі як відсутність системи допомоги водію або ризик екстра-швидкого розгону з круїз-контролем. У відповідь на наш запит у Kia пояснили, що власникам рекомендується не водити машину з несправною панеллю і звертатися за допомогою до служби підтримки для евакуації автомобіля до сервісу.

Чи можна приховати пробіг?
Після виправлення помилки з панеллю, більшість власників вже отримали оновлення програмного забезпечення, яке вирішує цю проблему. Однак, що робити з тими 112 милями, які не відобразились в одометрі? Можуть вони зникнути назавжди? Це ще одне питання, на яке ми не отримали відповіді. Я вирішив звернутись до експерта з автомобільних стандартів, Джеффа Гарбера, який зазначив, що більшість автомобілів використовують модуль керування трансмісією для збереження даних про пробіг, і, можливо, EV9 все ж таки записав ці відсутні кілометри.
Автопроизводителі та комп'ютерні проблеми
Варто зазначити, що такі проблеми з програмним забезпеченням стали досить частими. Ми живемо в епоху, коли автомобілі стають все більш залежними від софту, а з цим приходить і збільшення кількості багів, які також можна легко виправити, як і комп'ютерні проблеми з 90-х років. Але скільки разів ще нам доведеться стикатись з питанням «Чи пробували ви вимкнути та ввімкнути знову?» Коли ця проблема не вирішується просто, а вимагає відключення акумулятора або натискання неочевидної комбінації кнопок, це стає ще більш дратівливим.