
А ось — сталося! Китайська компанія, заснована 1995 року, починала не з машин: вони виготовляли акумулятори, модулі для смартфонів і навіть світлодіодні лампи. Але з 2003 року в гри й автомобілі — і саме електрокари вивели їх на світову арену. Торік BYD продав рекордні 4,3 млн авто і став четвертим автогігантом у світі.
Три моделі — і багато амбіцій
Швейцарці побачать у дилерів поки три авто:
- Sealion 7 — кросовер довжиною 4,83 м з батареями 82,5 або 91,3 кВт·год. Запас ходу до 502 км, швидка зарядка до 230 кВт, ціна від ~49 000 €.
- Seal — елегантна «лімузина» довжиною 4,80 м. Є задній привід (313 к. с.) за ~48 000 € і повний (530 к. с.) за ~53 000 €, до 570 км ходу та зарядка до 150 кВт (DC).
- Seal U DM-i — гібридний «паркетник» довжиною 4,78 м із 1,5-літровим бензиновим двигуном, «запасом» на електротязі до 125 км і батареєю 18,3 кВт·год. Потужність 218 або 325 к. с., ціна від ~42 000 €.

Гарантії та плани на майбутнє
Щоб здобути довіру, BYD дає 6 років гарантії на авто й 8 років — на акумулятор. У Швейцарії бренд будує власну дилерську мережу: перший шоу-рум у Цюріху, два — у кантонах Тічино та ще дев’ять до кінця року в Люцерні, Берні, Женеві й інших містах. А до наступного року обіцяють понад 30 точок!
Моя думка та цікавий факт
Особисто вважаю, що BYD із таким розмахом може справді сколихнути ринок: ціни привабливі, технології передові. Кумедно, що в Китаї цей бренд знали всі — а в нас до недавна він був «за кадром». Схоже, скоро електрокари перестануть бути екзотикою і стануть буденністю навіть у гірському ландшафті.