Авто новини світу: закриття заводу Vredestein в Енсхеде | automotive24.com.ua

Закриття легендарного заводу Vredestein в Енсхеде

Після 80 років роботи один із найбільших європейських шинних заводів раптово згортає виробництво

twitter facebook whatsapp linkedin

Apollo Tyres оголосила, що завод в Енсхеде — остання європейська фабрика компанії — «неконкурентоспроможна» і буде повністю закрита до літа 2026 року. Близько 500 співробітників, які пережили війни, економічні кризи та нафтові шоки, тепер очікує звільнення.

Історія та злети

Марка Vredestein з’явилася в 1909 році в голландському Делфті. Після Другої світової війни компанію викупив американський B. F. Goodrich, що дало імпульс розвитку: фабрика в Енсхеде стала одним із центрів виробництва та НДР.

Між національними та приватними власниками

  • У 1970-х голландський уряд врятував компанію та передав її інвесторам.
  • У 2009 році індійський конгломерат Apollo Tyres викупив частки у місцевих акціонерів.
  • До закриття тут виготовляли шини для легкових автомобілів і сільськогосподарської техніки.

Шок і реакція

У березні 2025 року планувалося скоротити лише 10 % штату — близько 60 осіб. Але цього тижня місцева газета Tubantia повідомила, що завод в Енсхеде закривається остаточно. Європейський директор дізнався про це одночасно з працівниками, коли перед ним постало 500 ошелешених співробітників.

Причини та перспективи

Apollo у заяві вказує на нестерпні витрати на енергію та працю, а також тиск з боку дешевих конкурентів. Завод у Нідерландах опинився в ситуації, коли виробництво в Європі надто дороге. На очах зводяться європейські «зелені» бар’єри: система торгових квот, податки на викиди, дорога електроенергія…

Що далі?

Якщо Apollo Tyres захоче зберегти європейське виробництво, у неї є завод у Угорщині, але врятувати «енсхедський», на жаль, не вдасться. Голландські профспілки вже заявляють про «чорний день» для промисловості Європи. Легка іронія: те, що виживало століттями, виявилося безсиле перед бюрократією та зростанням цін. Цікаво, чи колись вдасться врятувати промислових гігантів від «зеленого» бума паперових регуляцій?