Xiaomi: Як бренд з гаджетів підкорив автомобільний ринок – авто новини світу | automotive24.com.ua

Xiaomi: як бренд із світу гаджетів став гравцем на автомобільному ринку?

Невеликий, але надзвичайно цікавий поворот долі трапився з китайською компанією Xiaomi

twitter facebook whatsapp linkedin

Колись її знали виключно як виробника смартфонів та побутової електроніки, а зараз Xiaomi впевнено прорвалася у світ автомобілебудування. Уявіть, як змінилася індустрія, адже ще кілька років тому ходили чутки про те, що гігант Apple збирається запустити свій автомобіль, але цей проєкт так і не побачив світ. В результаті, замість "iCar", саме Xiaomi запропонувала ринку сучасне електромобільне рішення.

Шлях до успіху: від гаджетів до електрокарів

Цікаво, що Xiaomi не стала першовідкривачем у спробах інтегрувати технологічну екосистему з автомобілем. Але, на відміну від інших компаній, як-от Apple, яка так і не змогла реалізувати свій автомобільний проєкт, Xiaomi вдалося вийти на ринок з моделлю SU7. Запущена у березні 2024 року, ця модель вже встигла продатися у кількості понад 135 тисяч примірників лише в Китаї. Якщо врахувати, що ціна автомобіля починалася приблизно від 27 000 євро, виходить, що Xiaomi змогла запропонувати високотехнологічний продукт за конкурентною ціною.

Екосистема, що об'єднує все

Головна перевага Xiaomi – це їх власна екосистема. Компанія не просто випускає окремі гаджети, а створює цілий комплекс пристроїв, які взаємопов’язані та керуються через єдиний додаток. Уявіть, що ваш смартфон, розумні лампи, пилосос-робот, а тепер і автомобіль – все це може працювати в повній гармонії. Такий підхід нагадує, як смартфон iPhone легко "спілкується" з MacBook, або як пристрої Samsung бездоганно синхронізуються один з одним.

У випадку з автомобілем SU7 інтеграція з іншими пристроями дозволяє, наприклад, оптимально планувати час зарядки акумулятора, використовуючи дані про ваш розпорядок дня. Не дивно, що багато експертів відзначають: Xiaomi буквально "впроваджується" у побут своїх користувачів. За словами економіста Гері Нга, ця стратегія дає компанії перевагу, яку важко повторити конкурентам.

Підтримка держави та амбітні плани

Слід зазначити, що розвиток електромобільної індустрії в Китаї підтримується значною державною допомогою. Місцеві автовиробники отримують доступ до великих інвестицій та субсидій, а ланцюг постачання, особливо у сфері акумуляторів, сконцентрований всередині країни. Xiaomi, закуповуючи батареї у світових лідерів BYD та CATL, впевнено використовувала ці переваги, а також модернізувала одну з виробничих баз Beijing Auto Group для запуску виробництва SU7.

Майбутнє та виклики

Сьогодні Xiaomi вже планує запуск другого автомобіля у формі кросовера та будівництво нового заводу. Проте попереду компанії чекає безліч викликів. На автомобільному ринку конкуренція дуже висока – з одного боку, на допомогу приходять інші китайські виробники, а з іншого – іноземні бренди не збираються здаватися без бою. Цікаво, що запуск SU7 призвів до зниження продажів таких престижних марок, як Porsche, аж на 30% у Китаї.

Підсумовуючи, можна сказати, що стратегія Xiaomi, заснована на комплексному підході та технологічній інтеграції, виглядає дуже перспективно. Звичайно, майбутнє передбачити складно, але вже зараз стає зрозуміло: цей шлях здатний змінити уявлення про те, як може виглядати автомобіль майбутнього. Особисто мені здається, що об'єднання технологій та транспорту – це напрямок, в якому ми побачимо багато цікавого в найближчі роки.