
Нові зміни у податковій політиці
Раніше власникам електроавтомобілів надавалися майже всілякі пільги – безкоштовне паркування, відсутність податку на реєстрацію та мінімальні експлуатаційні витрати. Але, як це часто буває, щедрі заходи підтримки рано чи пізно доходять до свого логічного завершення. Австрійський уряд вирішив, що якщо одні автомобілі були звільнені від податкового навантаження, то потрібно забезпечити надходження до бюджету і за рахунок електрокарів. Це зміна не жарт і вже готова змінити звичну ситуацію на дорогах країни.
Як розраховується новий податок
Нова система оподаткування враховуватиме потужність двигуна та масу автомобіля. При цьому розрахунок базується не на пікових показниках, а на потужності, доступній хоча б протягом півгодини. Така методика вже успішно застосовується для автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння. Наприклад, власнику компактного електромобіля, аналогічного Dacia Spring, доведеться платити близько 66 євро на рік, а за більш розкішний і потужний Audi e-tron – близько 1 142 євро. У крайніх випадках сума може сягати 2 000 євро на рік.
- Потужність двигуна
- Вага автомобіля
- Стабільність роботи мотора
Погляд редактора
Особисто мені здається, що такі зміни неминучі. Довгострокові пільги для електромобілів – чудова ідея на початковому етапі популяризації, але коли їх кількість починає зростати, державі доводиться шукати нові джерела доходу. Цікаво, що подібна міра вже може спонукати покупців до більш усвідомленого вибору – адже якщо бюджет буде з’їдатися значною сумою за рік, має сенс задуматися, чи дійсно потрібна максимальна потужність, якщо її майже не використовують у повсякденній їзді.
На даний момент в Австрії зареєстровано близько 204 тисяч електромобілів, і в середньому власникам доведеться сплачувати близько 400 євро щорічно. Така цифра може виявитися відчутною для бюджету, особливо якщо врахувати, що подібні заходи можуть бути прийняті і в інших країнах. Загалом, хоча зміни і викликають занепокоєння, вони відкривають нові можливості для подальшого розвитку транспортної системи та більш справедливого розподілу податкового навантаження.