Великі плани Porsche: механіка проти автомату | авто новини світу | automotive24.com.ua

Великі плани Porsche: ручна коробка проти всього світу

Думаєте, епоха ручного керування залишилася в минулому і всі повністю перейшли на «автомати»? Porsche впевнено доводить протилежне. Незважаючи на те, що в модельному ряді німецького виробника все частіше з'являються гібриди та електромобілі, а автоматична коробка PDK уже давно царює на троні, у Штутгарті не поспішають ховати справжню механіку. І на те є вагомі причини (згодьтеся, це круто!)

twitter facebook whatsapp linkedin

Що там по грошах?

Перший дзвоник – оновлена 911 Carrera S, яку нещодавно представили світові. Головна інтрига: без гібриду, а отже, без зайвих кілограмів і без сильно завищеної ціни. Але ось загвоздка: Carrera S тепер пропонується тільки з автоматом PDK. Висновок: у Європі залишаються лише два варіанти «дев’ять-одинадцятої», які досі можна взяти з ручною коробкою – це 911 T та люта GT3. Звичайно, доводиться бути готовим до серйозних витрат: за GT3 просять приблизно 229 000 євро, а за версію T – десь 150 000 євро. Не те щоб дуже демократично, але куди подітися, якщо хочеться олдскульного водіння.

Окрім 911, «механіка» доступна ще для Boxster та Cayman, але знову ж таки лише у спортивних версіях GT4 та Spyder. Звичайні варіанти фактично залишилися в минулому, а нове покоління, найімовірніше, стане повністю електричним, а отже, вибору трансмісії вже не буде зовсім. Додамо сюди електричний Macan, розкішний Cayenne (тільки з «автоматом»), а ще Panamera і Taycan (також не ручні) – і отримаємо картину, в якій все складніше знайти автомобіль від Porsche з класичною коробкою. Проте, як кажуть, гроші ллються рікою: марка популярна як ніколи.

Чому руль вручну?

Але не все втрачено – слово тримає сам керівник GT-підрозділу Porsche, Андреас Прьонінгер. У інтерв’ю він заявив, що, на його думку, у лінійці обов’язково має бути версія з механікою. «Я віддаю перевагу ручній коробці, це автомобіль для водія. Навіть на треку не бачу проблеми в перемиканні вручну, хоча розумію, що PDK швидший», – коментує Прьонінгер.

І ще шанувальники підтримують цю позицію: у США близько 46% власників 911 GT3 обирають механіку, а для версії GT3 Touring ця цифра навіть підскакує до 75%. Цікаво, що Porsche навіть допомагає обґрунтувати це рішення з точки зору екології: ручна трансмісія важить менше, отже, позитивніше впливає на витрату пального і, відповідно, на викиди. До того ж у «механіки» менший внутрішній опір, ніж у «робота» PDK з двома зчепленнями. Тож класика не тільки веселіша, але й трохи екологічніша!

Складнощі атмосферного мотора

До того ж атмосферний двигун GT3 сам по собі – рідкісний гість у сучасному світі. Щоб вкластися в суворі норми по викидах, інженерам Porsche доводилося встановлювати додаткові каталізатори, доопрацьовувати механізми розподілу газів і взагалі «чаклувати» над двигуном, аби не зменшити заветні 510 к.с. Пам’ятайте, що мотор здатний обертатися до 9000 обертів на хвилину? Це практично музика для вух тих, хто любить відчуття за кермом. І все це задля того, щоб залишити нам можливість обирати, що і коли перемикати самим.

А може, поб’ємо рекорд?

Найцікавіше те, що Прьонінгер не просто хоче залишити механіку в арсеналі, а ще й мріє влаштувати справжнє шоу: встановити новий рекорд на Північній петлі Нюрбургрингу саме з механічною GT3. Зараз «титул» найшвидшого «ручного» авто там тримає Dodge Viper ACR (трохи більше 7 хвилин), і ніхто не може його скинути вже кілька років. Але у Porsche є плани показати, що серійна GT3 здатна пройти легендарну трасу швидше цих семи хвилин.

Трохи цікавих фактів

  • Північна петля Нюрбургрингу («Зелений пекло», як її назвали гонщики) має довжину близько 20,8 км і більше 70 поворотів.
  • Розгін 911 GT3 до 100 км/год займає близько 3,4 секунди (з PDK і Launch Control – трохи швидше, але тут ми за механіку!).
  • Немці самі кажуть, що 911 створена не лише для треку, але й для звичайних доріг – баланс комфорту та адреналіну в одному флаконі.

Якщо цей рекорд впаде, то, можливо, стане останнім гучним досягненням для шедевральної «механіки». Адже ми все ближче до ери електромобілів і «самокерованих» технологій, коли душевне «вручну» з’явиться таким же рідкісним задоволенням, як і рідкісні вінілові платівки. Але поки Porsche тримає слово і зберігає місце для справжнього драйверського підходу, тому побажаємо їм удачі у побитті рекорду – і сміливості продовжувати випускати автомобілі, які збуджують не лише цифрами, а й відчуттями.