Scania випробовує новий гібридний метод збільшення дальності – авто новини світу на automotive24.com.ua

Scania тестує новий спосіб збільшення дальності електропоїздок

Scania вирішила спробувати тимчасове, але цікаве рішення для електричних тягачів. Замість того, щоб покладатися виключно на батареї, компанія додає до них компактний двигун внутрішнього згоряння, який працює як генератор

twitter facebook whatsapp linkedin

Це дозволяє значно збільшити пробіг автомобіля – до 650-800 кілометрів, тоді як повністю електрична версія з тією ж батареєю проїжджає близько 350 кілометрів.

Як працює технологія?

Технологія продовження діапазону не є новою – подібне рішення вже застосовувалося, наприклад, у BMW i3 у 2013 році. Зараз вона активно впроваджується в Китаї і поступово здобуває популярність за межами цієї країни. У випадку з Scania, новий гібридний тягач випробовується на маршрутах між Берліном та Гамбургом у рамках співпраці з DHL. Основна ідея полягає в тому, що тягач більшу частину часу (близько 80-90%) рухається на батарейному живленні, а двигун підключається лише для подолання залишкових "пробілів" у запасі ходу.

Переваги та цікаві деталі

Головна перевага такого підходу – можливість скоротити викиди CO2, навіть якщо використовується двигун внутрішнього згоряння. На початковому етапі в прототипі застосовується бензин, але в майбутньому планується перехід на дизель або HVO, що може ще більше знизити забруднення довкілля. Крім того, продумане програмне забезпечення дозволить обмежити використання двигуна для збереження екологічного балансу.

Не менш важливо те, що подібні експерименти чинять тиск на політиків, спонукаючи їх прискорити розвиток інфраструктури для електромобілів. Адже навіть якщо майбутнє за електрикою, перехідний період вимагає компромісних рішень, що дозволяють забезпечити надійну роботу транспорту вже сьогодні.

Особиста думка редактора

На мій погляд, впровадження таких гібридних технологій – відмінний крок уперед. Це не лише спосіб покращити експлуатаційні характеристики тягачів, а й можливість підготувати транспортну галузь до повністю електричної ери. Експерименти, подібні до цього, дають надію, що шлях до екологічно чистого майбутнього може бути менш тернистим, ніж здається на перший погляд.

  • Випробування проводяться в реальних умовах експлуатації
  • Гібридний підхід дозволяє збільшити запас ходу без кардинальних змін інфраструктури
  • Перехід на більш екологічні види палива обіцяє додаткове зниження викидів