
Але реальність виявилася набагато складнішою, ніж здавалося на перший погляд. Французам довелося зрозуміти, що попит на електромобілі зовсім не той, як очікували, а надто широкий вибір такої техніки може лише знизити продажі. І ось, в результаті, Clio шостого покоління знову отримає двигуни внутрішнього згоряння – рішення, яке стало свого роду рятівником для компанії.
Електрика vs. ДВС: чому все змінилося?
За думкою керівництва Renault, масовий перехід на електромобілі виявився не таким перспективним, як планувалося. Генеральний директор Luca de Meo та його команда прийшли до висновку, що "зелена політика", нав’язана ЄС, ризикує обернутися серйозними штрафами та навіть зупиненням виробництва мільйонів автомобілів. При цьому британський ринок, де спочатку планувалася заборона продажу ДВС з 2030 року, тепер може зіткнутися з поверненням цього терміну вже до кінця поточної декади. Така зміна, якщо відбудеться, вдарить по всій автомобільній індустрії Великобританії, де навіть гібридні версії типу Clio можуть не виправдати очікувань.
Яким буде новий Clio?
Нова модель, про яку вже багато говорять у пресі, буде представлена з сучасним, стильним дизайном, який підкреслює «живість» класичних двигунів внутрішнього згоряння. Дизайнер Laurens van der Acker зазначив, що стратегія компанії полягає у створенні чіткого розділення між електромобілями та автомобілями з ДВС, щоб уникнути конкуренції між моделями. Таким чином, електрокари стануть майбутніми іконами, а «живі» автомобілі – справжніми легендами з характером та шармом.
Цікаві деталі та особливості
- Clio отримає унікальну каросерію за новою мовою дизайну, що обіцяє зробити автомобіль привабливим та динамічним.
- Передня частина буде вирізнятися подовженим свесом, що не тільки надає стильний вигляд, а й забезпечує додаткове місце для встановлення двигуна та підвищену безпеку при зіткненнях.
- Незважаючи на відмінності в приводних системах, близько 70% компонентів залишаться спільними між електромобільною та ДВС-версією, особливо це стосується інтер’єру, де використовуються перероблені пластики та екологічні тканини.

Що там з «фішками» та перспективами?
Новинка планується до випуску вже наступного року, і її двигун буде відповідати новим жорстким стандартам викидів Euro 7, які набудуть чинності з листопада 2026 року. Це важливий крок, адже поряд із контролем викидів від вихлопної системи, враховуватимуться навіть емісії від гальмування та обертання коліс.
Особисто мені здається, що таке рішення – повернення до двигунів внутрішнього згоряння – розумний компроміс в умовах мінливого попиту та жорстких екологічних вимог. Renault зміг адаптуватися до реалій ринку, і, можливо, новий Clio стане прикладом того, як можна зберегти класичний дух автомобільної індустрії, не жертвуючи сучасними стандартами та інноваціями.