
Які фактори матимуть вплив на автоіндустрію?
Трамп вже озвучив основні пріоритети своєї політики, і ці ініціативи безпосередньо стосуватимуться автомобільної промисловості. Основні моменти, які торкнуться автовиробників США, включають:
- Сприйняття загрози від китайських виробників автомобілів та технологій;
- Позиції щодо екологічної політики, зокрема у галузі викидів, інфраструктури та стандартів безпеки;
- Торговельна політика, зокрема можливе введення національних тарифів та перегляд угод USMCA.
Президент Трамп озвучив свої основні цілі, які матимуть прямий вплив на автопром, зокрема скасування низки рішень, ухвалених його попередником, Джо Байденом. Зокрема, скасування екологічних обмежень та реформ, що стосуються енергетичного виробництва та регулювання викидів, а також підвищення тарифів на імпорт, що може змінити попит на автомобілі та вплинути на стратегії виробництва.
Основні пріоритети America First
Пріоритети «America First», які Трамп озвучив, поділяються на кілька ключових напрямків:
- Зробити Америку знову безпечною;
- Зробити Америку знову доступною та енергетично домінуючою;
- Провести реформу уряду, мінімізуючи бюрократію та знижуючи зайві витрати;
- Повернення американських цінностей.
Деякі з цих ініціатив, наприклад, «Зробити Америку доступною та енергетично домінуючою», безпосередньо торкаються автовиробників. Трамп хоче скасувати багато рішень, ухвалених Байденом, зокрема, що стосуються регулювання викидів та економіки витрат пального. Зокрема, будуть ослаблені вимоги до викидів і економічності пального для автомобілів, що матиме прямий вплив на автовиробників США.
Зміни в торговій політиці
Також значну увагу буде приділено торговій політиці. Трамп має намір переглянути угоди та встановити нові тарифи. Одним із важливих заяв було намір створити зовнішню податкову службу для збору всіх тарифів, мита та доходів, що принесе значні кошти до казни. Це вплине на вартість товарів і виробництво в США, що призведе до змін у стратегіях глобальних закупівель і виробничих ланцюгів.
Реформа регулювання
Трамп також пообіцяв прискорити реформу державної бюрократії, що, в свою чергу, вплине на роботу таких регулюючих органів, як EPA (Агентство з охорони навколишнього середовища) і NHTSA (Національна адміністрація безпеки дорожнього руху). Ці агентства, ймовірно, діятимуть швидше, розробляючи нові правила та вимоги, що пришвидшить впровадження змін в автомобільній промисловості.
Перегляд стандартів викидів та економії пального
Одним з основних напрямків, де ми можемо очікувати змін, є регулювання викидів та економії пального. Трамп вже розпочав роботи по зниженню екологічних стандартів, що діють у США, що дозволить автовиробникам виробляти автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, а не лише з електричними. Це вплине на розвиток технологій та зміни у споживчих перевагах, оскільки зниження стандартів викидів і економії пального відкриває можливості для збільшення виробництва автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння.
Зменшення стимулів для електромобілів
Оскільки Трамп продовжує свою політику, можна очікувати зниження державної підтримки для споживачів, які купують електромобілі. Це пов'язано з тим, що адміністрація буде стримувати стимули для виробництва та купівлі електромобілів, які попередній уряд активно підтримував через різні податкові пільги та субсидії. В довгостроковій перспективі це, ймовірно, зменшить попит на електромобілі та зробить більш затребуваними гібридні автомобілі.
Майбутнє інфраструктури для електромобілів
Іншим важливим аспектом буде зміна фінансування для встановлення зарядних станцій для електромобілів. Під контролем республіканців зміни можуть призвести до скорочення фінансування інфраструктури для електромобілів, що зробить такі автомобілі менш привабливими для покупців, які хочуть бачити зручну зарядну мережу.
Каліфорнія і екологічні стандарти
Каліфорнія традиційно була піонером у галузі екологічних стандартів для автомобілів, і при Трампі ми можемо очікувати, що штат втратить право встановлювати свої стандарти викидів. Скасування вето на стандарти Каліфорнії призведе до більш суворих федеральних вимог, що може створити певні труднощі для виробників, які змушені будуть підлаштовуватися під ці зміни.
Перспективи тарифів та торгових відносин
Одним з важливих питань стане ревізія угоди USMCA, яке має бути переглянуте у 2026 році. Трамп запропонував збільшити тарифи на товари з Мексики та Канади, що може вплинути на вартість автомобілів, вироблених у цих країнах. Введення нових тарифів на автомобілі може змінити стратегії поставок, підвищивши вартість виробництва та зробивши американські автомобілі дорожчими як для місцевих покупців, так і для міжнародних ринків.
Прогнози для галузі
Вплив цих змін на автомобільну галузь буде помітним. Очікується, що в результаті зниження підтримки електромобілів, частка таких автомобілів на ринку США в 2030 році складе близько 25%, що нижче попереднього прогнозу в 30%. Водночас, підвищення тарифів і збільшення вартості виробництва може збільшити інтерес споживачів до автомобілів з традиційними двигунами, що призведе до збільшення продажів автомобілів з внутрішнім згорянням.
Висновок
Політика Трампа явно вплине на майбутнє автомобільної промисловості в США. Знижені вимоги до викидів, зменшення підтримки електромобілів та підвищення тарифів на імпорт можуть значно змінити ринок. Очікується, що автовиробники почнуть приймати рішення по нових моделях та технологіях, орієнтуючись на ці нові реалії, що, в свою чергу, призведе до змін у довгострокових планах і виробничих стратегіях.