
Мова йде про автомобіль Nevera від Rimac, вартість якого за перші два роки після покупки впала майже наполовину. Таке явище майже не зустрічається у рідкісних моделях із двигунами внутрішнього згоряння, де покупці сподіваються зберегти чи навіть примножити свої інвестиції.
Історія автомобіля
Nevera був створений у обмеженій серії – всього 150 екземплярів, і один з них став справжньою дилемою для колекціонера. Історично важливий автомобіль, переданий особисто засновником компанії Mate Rimac відомому колекціонеру Dave Frecka з Triple F Collection, швидко втратив свою вартість. Frecka, який розраховував не тільки зберегти, але й збільшити свої кошти, через 20 місяців і після пробігу трохи більше 2 200 км зіткнувся з різким падінням ціни. На аукціоні автомобіль був проданий приблизно за 1 155 000 євро, що на менше ніж на 1 000 000 євро знижувало початкову вартість у 2 136 000 євро.
Причини падіння ціни
- Обмежена кількість автомобілів не змогла створити достатній попит.
- Електричний привід не викликає того бажання, як традиційні двигуни внутрішнього згоряння, якими захоплюються справжні автолюбителі.
- Покупці готові платити за ексклюзивність, якщо впевнені у фінансовій вигоді, а у випадку з Nevera – цього не стало.


Особисті враження
Мене вражає, як сучасні технології, незважаючи на всі інновації, не завжди можуть компенсувати емоційну та інвестиційну цінність класичних рішень. Кожен кілометр пробігу став для власника практично збитком – близько 440 євро за кілометр або 48 000 євро на місяць. Уявіть собі, якби ви здійснили поїздку з Праги до Острава (близько 370 км) і «від'їхали» із втратою понад 160 000 євро! Це не просто цифри, а серйозний удар для тих, хто обрав цей шлях у погоні за унікальністю.
Зрештою, історія Nevera стала наочним уроком для елітного автомобільного співтовариства: навіть рідкісний, високотехнологічний автомобіль може обернутися фінансовою пасткою, якщо не викликає справжнього захоплення у покупців.