
Але якщо придивитися до статистики продажів за 2024 рік, то картина стає трохи іншою. Можливо, що майбутнє автомобілів справді пов'язане з екологічними технологіями та компактними кросоверами, але на даний момент, як не дивно, європейці в основному обирають цілком звичайні та доступні автомобілі з класичними двигунами внутрішнього згоряння. А от популярність електромобілів і SUV, як би їх не просували, далеко не така висока, як багато хто очікував.
Чим же люди все-таки володіють?
Багато автомобілістів Європи у 2024 році все ж таки залишилися вірними старому доброму бензиновому двигуну, і саме такі машини стали найбільш продаваними. Це не дивно, адже при високій вартості пального та інфляції все більше людей вирішують економити на покупці та експлуатації своїх автомобілів. Доступність, універсальність та довговічність — ось що важливо для більшості покупців. Якби можна було вибрати машину, яка служила б довго, не вимагаючи частих ремонтів і великих витрат, це, можливо, стало б ідеалом. Але в нашому випадку це все ж таки найчастіше класичні моделі з двигунами внутрішнього згоряння, і, як не дивно, саме такі машини заполонили топ продажів.
Що там по грошах?
Як би не намагалися нав'язати ринок електромобілів, європейці поки що віддають перевагу економним та перевіреним часом автомобілям з бензиновими двигунами. Простий приклад — Dacia Sandero, який став лідером серед усіх проданих автомобілів з результатом 270 111 машин. Причому цей автомобіль подорожчав на 14,3% порівняно з попереднім роком, але все одно опинився на першому місці. На другому місці знаходиться Renault Clio з 216 569 продажами, а замкнув трійку Volkswagen Golf, який, як і Clio, зміг продати 216 549 автомобілів, але з більш помітним збільшенням — на 17,5%.
І ось тут виникає цікавий момент — у топ-10 немає жодного електромобіля (не рахуючи, звичайно, Tesla Model Y, яка, незважаючи на свою популярність, вже помітно здала позиції). На фоні цього дивно, але електромобілі як категорія не досягають такого успіху, як більшість традиційних автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Навіть Tesla, яка по суті стала синонімом розкоші та статусу, стикається з труднощами, що покупці звертають увагу не тільки на зовнішній вигляд і ім'я бренду, але й на реальну практичність автомобіля.
Просто про електрику та пальне
Попит на електромобілі в Європі безсумнівно є, але на практиці багато покупців стикаються з проблемами, пов'язаними з обмеженим пробігом, високою ціною та обмеженою інфраструктурою зарядних станцій. Зрозуміло, в міських умовах електромобіль — це відмінне рішення. Але якщо вам потрібно здійснити дальню поїздку, особливо в умовах гірських доріг чи поїздок на відпочинок, то такі автомобілі вже не здаються таким уж зручним вибором. Особливо якщо врахувати, що батареї з часом втрачають свою ємність, а заміна батареї обійдеться в чималу суму.
Як же справи з SUV?
Так звані автомобілі «позашляховики» або «кросовери» — це тема, про яку говорять майже всі, але на практиці вона викликає чимало запитань. Ураховуючи, як часто нас вмовляють перейти на кросовери, можна подумати, що саме вони стали основним вибором серед покупців. Але насправді, якщо придивитися до даних продажів, то це зовсім не так. Наприклад, модель Volkswagen T-Roc продалася в 203 611 екземплярів, але з негативною динамікою (-1,5%). А Volkswagen Tiguan, незважаючи на свою популярність, також має тільки помірковані продажі — 195 297 одиниць (+12,1%). Навіть Tesla Model Y, яка по суті є кросовером, все-таки не може обігнати класичні автомобілі.
Топ 10 найбільш продаваних автомобілів Європи в 2024 році:
- Dacia Sandero - 270 111 шт. (+14,3%)
- Renault Clio - 216 569 шт. (+6,5%)
- Volkswagen Golf - 216 549 шт. (+17,5%)
- Tesla Model Y - 210 484 шт. (-17,5%)
- Volkswagen T-Roc - 203 611 шт. (-1,5%)
- Peugeot 208 - 199 820 шт. (+2,7%)
- Volkswagen Tiguan - 195 297 шт. (+12,1%)
- Toyota Yaris Cross - 194 512 шт. (+10,1%)
- Škoda Octavia - 182 801 шт. (+13,3%)
- Toyota Yaris - 180 806 шт. (+13,8%)
Що з цього можна зрозуміти?
Отже, якщо вірити статистиці, то Європа явно не налаштована на масовий перехід на електромобілі. Люди все ще обирають доступні та практичні машини з бензиновими моторами, які просто зручні для повсякденного життя і не вимагають значних витрат. Продавці електромобілів повинні звернути увагу на реальну потребу клієнтів, а не лише на піар і маркетинг. А поки європейці залишаються вірними традиційним автомобілям, які пропонують щось просте, зручне та економічне. Тренди можуть змінюватися, але здається, що на 2024 рік все ж таки ще далеко до всепоглинаючої популярності електромобілів та SUV.