
У першому кварталі 2025 р. ситуація не покращилася — ще −48 %. Враховуючи, що з січня по березень марка реалізувала всього близько 1 700 машин, виходить менше ніж 19 авто на день по всьому світу. Для порівняння: навіть Tesla, яка в цей же період стикалася з труднощами, продає приблизно 3 700 автомобілів щодня.
Що кажуть у Stellantis
Голова Maserati Санто Фічилі в інтерв’ю Reuters зазначив, що концерн залишається вірним Італії, своїм працівникам та всім брендам, включно з Maserati. Америка й надалі вважається стратегічним ринком, хоча там немає виробництва. Розмови про продаж Alfa Romeo та Maserati — лише спекуляції, запевняє Фічилі.
Історичний ракурс і курйози
Назва Maserati — на честь братів Масераті, які заснували компанію в Болоньї в 1914 р. Перший гоночний автомобіль з’явився в 1926 р., а тризуб досі символізує італійський стиль.
До речі, 1 галон палива ≈ 3,8 л. Якщо авто витрачає 1 галон на 100 миль (~161 км), то на 1 км припадає близько 0,024 л — менше, ніж здається на фоні кризової ситуації бренду.
Погляд у майбутнє
Щоб знизити витрати, Maserati та Alfa можуть активніше використовувати спільні деталі та платформи. Але для зростання продажів цього навряд чи вистачить. Без нових моделей та технологічних інновацій попит буде падати, а інвестиції в їх розробку виглядають ризиковано.
- 57 % — зниження продажів у 2024 р.
- 48 % — падіння в I кварталі 2025 р.
- 1 700 проданих авто (січень–березень) = менше ніж 19 на день.
- 3 700 авто/день — продажі Tesla для порівняння.
Думка редактора
Десятиліттями Maserati асоціювалася з розкішшю та сміливістю, але зараз бренду потрібні не лише маркетингові трюки, а справді вражаючі моделі. Можливо, час шукати новий «дім» або інвестора, готового вкластися в ренесанс тризуба.