
Щороку там продавалося понад 600 000 авто — майже вдвічі більше, ніж тепер. За останнє десятиріччя обсяг впав більше ніж удвічі, і жодна інша європейська країна не показала такого стрімкого зниження.
Електромобілі — паличка з двома кінцями
У гонитві за «зеленим майбутнім» влада суттєво підняла ціни на авто з ДВЗ та субсидувала електрокари. Результат? Доля «електричок» зросла до внушних 30 % продажів, але ринок загалом «зменшав»: за рік було придбано близько 130 000 електромобілів, тоді як 250 000 покупців взагалі відмовилися від купівлі нового авто.
Наслідки для автопарку
- Середній вік «списаних» авто зріс із 15 років (2003) до 20 років (2024).
- Імпорт вживаних «залізяк» з Німеччини б’є рекорди.
- Став «найстарішим» парком в Західній Європі — безпека й екологія страждають.
Думка редактора
Чесно кажучи, я не проти чистої планети, але змушувати людей так радикально міняти авто — сумнівний шлях. Врешті Нідерланди, які посідають четверте місце в ЄС за ВВП на душу (приблизно €60 000 на рік), ризикують втратити живий, динамічний ринок автомобілів і зіштовхнутися зі «скансенізацією» власного автопрому.
Цікавий факт
За даними Auto Recycling Nederland, ще в 2014 році середній вік утилізованих авто становив 17,5 року, а до кінця 2023-го — майже 20. Схоже, політики забули, що прогрес не нав’язують зверху — його чекають і приймають самі.