Lamborghini Bravo: Нереалізована легенда | auto novini світу | Automotive24.com.ua

Lamborghini Bravo: унікальний концепт, який так і не пішов у серію

У 1974 році компанія Lamborghini представила концепт Bravo – проєкт, що мав стати молодшою моделлю в лінійці та зайняти нішу нижче Urraco

twitter facebook whatsapp linkedin

Натхнення та амбіції

Розроблений талановитим дизайнером Марчелло Гандіні зі студії Bertone, Bravo отримав футуристичний для того часу клиноподібний дизайн, що нагадував культовий Countach. Концепт був більш компактним, з довжиною 3,77 м та вкороченою колісною базою, що робило його на 51 см коротшим за Urraco. Дизайн був доволі оригінальним – затемнені вікна, які візуально зливалися з лобовим склом, та заглиблення на передній панелі. Водночас двері автомобіля відкривалися традиційно, що було незвичним для моделей Lamborghini.

Технічні характеристики та продуктивність

Bravo базувався на платформі Urraco з укороченою колісною базою. Під капотом працював 3,0-літровий V8 із системою DOHC та чотирма карбюраторами Weber, що видавав 300 к.с. Потужність передавалася на задні колеса через 5-ступеневу механічну коробку передач. Розгін з місця до 100 км/год займав 7,5 секунди. Максимальна швидкість, яку міг розвинути автомобіль, становила 275 км/год. За керованістю та точністю Bravo навіть перевершував серійний Urraco.

Проблеми та причини невдачі

Попри перспективний дизайн і технічний потенціал, Bravo не був запущений у виробництво. Причиною стало те, що в середині 1970-х років компанія Lamborghini зіткнулася з фінансовими труднощами через нафтову кризу та падіння попиту на спортивні автомобілі. У цей період багато автомобільних концернів стикалися з кризою та змушені були відмовлятися від фінансування своїх проєктів. Фінансові проблеми Lamborghini загострювалися, і в 1978 році компанія оголосила про банкрутство.

У межах виробництва Bravo розглядалося співробітництво з Fiat, щоб концепт міг використовувати платформу з Fiat X1/9. Проте замість цього, після припинення виробництва Urraco, у 1981 році з'явилася модель Jalpa, що успадкувала його технічну базу.

Подальша доля Lamborghini Bravo

Відомо про два прототипи Bravo. Оригінальний жовтий екземпляр був представлений на автосалоні в Турині, а другий зелений використовувався для тестувань і був знищений під час краш-тестів. Єдиний вцілілий зразок пізніше був перефарбований у білий колір під час реставрації.

Автомобіль довгий час належав музею студії Bertone. Після розпродажу колекції у 2011 році на аукціоні RM Auctions Bravo було продано майже за 600 000 євро.

Спадщина та пам’ять

Хоча Bravo так і не потрапив у серійне виробництво, він залишив свій слід в історії Lamborghini. Деякі його елементи, зокрема дизайн коліс, були використані у серійних моделях, таких як Countach. Сьогодні Bravo залишається яскравим прикладом того, як криза та обставини можуть поставити хрест на перспективному проєкті, що мав усі шанси стати культовим.