Криза в Porsche: авто новини України – електромобілі, Taycan і Macan | automotive24.com.ua

Кризис у Porsche: коли сміливість перетворюється на головний біль

Уявіть собі момент, коли одне рішення може кардинально змінити всю долю компанії. Саме такий момент пережив Porsche, коли їх керівник Олівер Блюме в перший робочий день вирішив зробити величезну ставку – вкласти мільярди євро в розробку електромобілів. Тоді все здавалося яскравим та перспективним, а зараз ситуація склалася зовсім інакше

twitter facebook whatsapp linkedin

Що пішло не так?

Кілька років тому Porsche радувало інвесторів стабільним зростанням та високими доходами. Акції компанії торговалися за рекордними 120 євро, а прибуток здавався гарантованим. Проте рішення зробити ставку на електромобілі виявилося роковим. Електричний седан, відомий як Taycan, почав стикатися з серйозними проблемами: продажі впали майже на 50 %, а попит у Китаї знизився на 28 %. В результаті вартість акцій знизилася майже вдвічі – до 55 євро, а перспективи на майбутнє стали вельми сумнівними.

Від сміливості до помилки

Подивіться самі: рішення, прийняте на першому ж засіданні наглядової ради після призначення Блюме на посаду генерального директора, виявилося далеким від успішного. Тоді він з ентузіазмом заявив: «Я тут з першого дня!» – але сьогодні ці слова звучать швидше як виправдання невдачі. Ставка на електромобілі обернулася не лише провалом у цій галузі, але й негативно позначилася на інших моделях. Врешті-решт, попит на продукцію Porsche різко знизився, а сама компанія опинилася в кризовому стані, де кожне невірне рішення може дорого обійтися.

А як щодо грошей?

Фінансова ситуація наразі складається непросто. Окрім різкого падіння вартості акцій, Porsche змушена списувати десятки мільярдів євро. На тлі цих труднощів керівництво вирішило скоротити штат працівників – уже зараз не будуть продовжувати контракти для 1 500 співробітників, а до того ж у найближчі місяці планується звільнення ще близько 1 900 осіб. Це, звичайно, важкий удар для сімей засновників компанії, і весь автомобільний світ з величезним зацікавленням стежить за подіями.

Чому так сталося?

Основна проблема полягає в невірній стратегії. Ставка на електромобілі була ризикованою, а підготовка проекту не була ретельно продумана. Замість того, щоб спиратися на перевірені часом рішення, Porsche пішла на експеримент, який, як виявилося, не виправдав очікувань. Врешті-решт, навіть запланований електричний Macan довелося замінити на його бензиновий аналог – таке рішення свідчить про те, що компанія змінила початкову стратегію і тепер намагається відновити довіру покупців.

Чи можна врятувати ситуацію?

На даний момент Porsche знаходиться на роздоріжжі. З одного боку, залишається надія, що досвід і рішучість керівництва допоможуть вийти з кризи. З іншого боку, багато інвесторів уже сумніваються в компетентності вищого керівництва, особливо враховуючи, що саме Блюме дав своє слово на таке ризиковане починання. Деякі експерти вважають, що якби компанія не пішла шляхом масштабних інвестицій в електромобілі, подібна ситуація могла б і не виникнути. Можливо, урок тут у тому, що іноді краще дотримуватися перевірених технологій, аніж гнатися за трендами будь-якою ціною.

Незважаючи на всі труднощі, Porsche продовжує боротися за своє майбутнє. Компанія інвестує близько 800 мільйонів євро в коригування своєї стратегії та перегляд проектної лінії. Але чи вдасться їй повернути колишню славу та відновити довіру споживачів – покаже лише час. Поки ж у штаб-квартирі в Цуффенгаузені, де колись світило сонце, настала справжня буря, і багато хто задається питанням: чи справді сміливість керівника була в той момент такою виправданою, чи це стало початком довгого падіння легендарного бренду?