
Що пішло не так?
Кілька років тому Porsche радувало інвесторів стабільним зростанням та високими доходами. Акції компанії торговалися за рекордними 120 євро, а прибуток здавався гарантованим. Проте рішення зробити ставку на електромобілі виявилося роковим. Електричний седан, відомий як Taycan, почав стикатися з серйозними проблемами: продажі впали майже на 50 %, а попит у Китаї знизився на 28 %. В результаті вартість акцій знизилася майже вдвічі – до 55 євро, а перспективи на майбутнє стали вельми сумнівними.
Від сміливості до помилки
Подивіться самі: рішення, прийняте на першому ж засіданні наглядової ради після призначення Блюме на посаду генерального директора, виявилося далеким від успішного. Тоді він з ентузіазмом заявив: «Я тут з першого дня!» – але сьогодні ці слова звучать швидше як виправдання невдачі. Ставка на електромобілі обернулася не лише провалом у цій галузі, але й негативно позначилася на інших моделях. Врешті-решт, попит на продукцію Porsche різко знизився, а сама компанія опинилася в кризовому стані, де кожне невірне рішення може дорого обійтися.
А як щодо грошей?
Фінансова ситуація наразі складається непросто. Окрім різкого падіння вартості акцій, Porsche змушена списувати десятки мільярдів євро. На тлі цих труднощів керівництво вирішило скоротити штат працівників – уже зараз не будуть продовжувати контракти для 1 500 співробітників, а до того ж у найближчі місяці планується звільнення ще близько 1 900 осіб. Це, звичайно, важкий удар для сімей засновників компанії, і весь автомобільний світ з величезним зацікавленням стежить за подіями.
Чому так сталося?
Основна проблема полягає в невірній стратегії. Ставка на електромобілі була ризикованою, а підготовка проекту не була ретельно продумана. Замість того, щоб спиратися на перевірені часом рішення, Porsche пішла на експеримент, який, як виявилося, не виправдав очікувань. Врешті-решт, навіть запланований електричний Macan довелося замінити на його бензиновий аналог – таке рішення свідчить про те, що компанія змінила початкову стратегію і тепер намагається відновити довіру покупців.
Чи можна врятувати ситуацію?
На даний момент Porsche знаходиться на роздоріжжі. З одного боку, залишається надія, що досвід і рішучість керівництва допоможуть вийти з кризи. З іншого боку, багато інвесторів уже сумніваються в компетентності вищого керівництва, особливо враховуючи, що саме Блюме дав своє слово на таке ризиковане починання. Деякі експерти вважають, що якби компанія не пішла шляхом масштабних інвестицій в електромобілі, подібна ситуація могла б і не виникнути. Можливо, урок тут у тому, що іноді краще дотримуватися перевірених технологій, аніж гнатися за трендами будь-якою ціною.
Незважаючи на всі труднощі, Porsche продовжує боротися за своє майбутнє. Компанія інвестує близько 800 мільйонів євро в коригування своєї стратегії та перегляд проектної лінії. Але чи вдасться їй повернути колишню славу та відновити довіру споживачів – покаже лише час. Поки ж у штаб-квартирі в Цуффенгаузені, де колись світило сонце, настала справжня буря, і багато хто задається питанням: чи справді сміливість керівника була в той момент такою виправданою, чи це стало початком довгого падіння легендарного бренду?