Крах амбіцій Volkswagen: авто новини України | automotive24.com.ua

Крах великих планів: невдалі ставки Volkswagen

Історія найбільшої автомобільної компанії, заснованої в 1964 році, знову переживає складні часи

twitter facebook whatsapp linkedin

Одне сміле рішення, прийняте у 2020 році, виявилося справжнім «ризиковим стрибком», який призвів до величезних втрат не тільки для Volkswagen, а й для його партнерів. Зараз ця історія – чудове нагадування про те, що навіть досвідченим гравцям не завжди щастить у ризикових інвестиціях.

Ризикові інвестиції у майбутнє

Нещодавно один із топ-менеджерів Volkswagen охарактеризував інвестиції в електромобілі як «величезний ризик». Тоді припускалося, що німецька мрія про майбутнє на електриці розвалиться протягом двох років. Проте, незважаючи на деякі спроби стабілізувати ситуацію, наслідки цієї помилки почали тиснути на всю компанію.

Партнерство з китайським виробником

Одним із ключових ланок у цьому ланцюгу є китайська компанія JAC, з якою Volkswagen співпрацює з 2017 року. Спільне підприємство було перейменоване на Volkswagen Anhui, щоб відобразити зусилля щодо просування «народного автомобіля». Але проблеми не змусили себе чекати: продажі впали на 7,42%, а виручка скоротилася приблизно до 5,48 млрд євро (за курсом близько 7,7 юаня за євро). Сам JAC зафіксував величезну збиток приблизно в 232 млн євро, при цьому втрати Volkswagen Anhui склали близько 176 млн євро.

Невдалий запуск моделі ID.Unyx

Особливе розчарування викликав запуск моделі ID.Unyx, представленої у липні 2024 року з «золотим логотипом». Ціна нового електросузана досягала близько 27 300 євро – вартість, яка в Європі, наприклад, у Cupra Tavascan була б майже вдвічі вищою. Проте попит у Китаї виявився слабким, продажі обмежувалися кількома сотнями автомобілів на місяць. Пізніше авто зазнало доопрацювання, і ціна була знижена приблизно на 5 200 євро, але навіть ця зміна не змогла змінити тенденцію.

Висновки та очікування

Незважаючи на поточні труднощі, китайські партнери сподіваються на покращення ситуації у найближчому майбутньому – прогнозується зростання продажів до 430 тисяч автомобілів та збільшення виручки до приблизно 6 млрд євро. Особисто я вважаю, що подібні ризики – невід'ємна частина трансформації галузі, проте надто високий азарт може дорого обійтися навіть гігантам ринку.