Корейці представили новий тип батарей: новини авто та технологій | automotive24.com.ua

Корейці похвалилися новим типом батарей, але одразу попереджають: їхня ємність буде зникати на ваших очах

Прорив у галузі батарейних технологій ще доведеться почекати. І хоча корейський науково-технічний інститут DGIST представив свої розробки в області літієвих батарей, вони, на жаль, не можуть похвалитися довгим терміном служби. Попри це, корейці запевняють, що їхні батареї можуть запобігти більшості пожеж, а ось по ємності, на жаль, ситуація не така райдужна

twitter facebook whatsapp linkedin

Що обіцяють корейські вчені?

Нова батарея від DGIST по суті є вдосконаленням для електромобілів, адже вона зможе зберігати близько 87,9% своєї початкової ємності після 1000 циклів зарядки. В контексті автомобілів це означає, що якщо ваш електромобіль може спочатку проїхати 500 км на одній зарядці, то після приблизно півмільйона кілометрів цей показник зменшиться до 420 км. Це, звичайно, не катастрофа, але порівняно з Tesla, яка гарантує 70% ємності після 160 тисяч км або 8 років експлуатації, це не така вже велика перемога. Попри 5-7 років розвитку корейці зробили лише маленький крок уперед.

Що з безпекою?

І все ж є дещо позитивне. Команда DGIST розробила унікальний трислойний твердий полімерний електроліт, який запобігає зростанню дендритів — таких маленьких виростів на літієвих електродах. Ці дендрити можуть прорвати електроліт, викликати коротке замикання, перегрів і навіть пожежу. Батареї корейців також містять добавку етану декабромодіфеніл, який здатний гасити вогонь у разі його виникнення. Це, безумовно, знижує ризик загорянь і може сприяти більшому поширенню електромобілів.

Недоліки та підводні камені

Однак не варто очікувати, що нові технології продовжать термін служби батарей. Є ймовірність, що підвищення безпеки призведе до зменшення кількості циклів зарядки. Це своєрідний trade-off — безпека в обмін на меншу довговічність. Важко сказати, наскільки це хороша угода, але такий «прогрес» знову нагадує нам, що вирішити задачу з батареями, яку ще 125 років тому не зміг вирішити Фердинанд Порше, поки не вдається.

Висновок

Якщо очікувати швидкої революції в галузі батарей, то не варто. Корейці, безумовно, досягли певного прогресу, але в масштабах усієї індустрії цей крок не здається таким значним. Час покаже, наскільки затребуваними виявляться їхні розробки в реальних умовах експлуатації.