Авто новини світу: як Golf став символом занепаду VW | automotive24.com.ua

Як Golf перетворився з хіта на символ занепаду Volkswagen

Від тріумфу до падіння

twitter facebook whatsapp linkedin

Коли 1974 року з’явився перший Volkswagen Golf, ніхто не міг уявити, яким важливим авто він стане. Протягом 51 року випущено понад 37 мільйонів екземплярів – це абсолютний рекорд концерну. Для порівняння: знаменитий «Жук» розійшовся накладом 21,5 мільйона, а «Поло» – 20 мільйонів. Переваги Golf перед конкурентами не викликали сумнівів: компактний, надійний, місткий і доступний. Його купували сім’ї, студенти та навіть молоді менеджери: за помірну ціну він пропонував практично все, чого можна очікувати від автомобіля.

Помилка стратегії: пріоритет електрокарам

Кілька років тому в Volkswagen зробили висновок: «майбутнє – за електрокарами». Тож вирішили відмовитися від традиційного Golf і замінити його електричним ID.3 – нібито третім за важливістю проєктом після «Жука» та «Гольфа». Та реальність виявилася жорстокою: ID.3 перетворився на один із найбільших провалів бренду. А теперішню восьму генерацію обіцяють назвати «останньою» з двигуном внутрішнього згоряння.

Чому все пішло не за планом

Спочатку – ціна. Електричний Golf (він же ID.3 дев’ятого покоління) збудують на новій платформі SSP, трохи кращій за попередню MEB, але дорожчій у виробництві. Коли за авто просять $30 000, багато хто обирає більш доступні альтернативи. Другий фактор – технічні обмеження: запас ходу, мережа зарядних станцій, вага батарей. Поєднання «дорого й складно» відштовхує масового покупця, а саме він колись зробив Golf бестселером.

Реальні цифри падіння

У компанії досі зберігається документ, де в 2015 році продали понад мільйон Golf за рік. У 2024-му їх реалізація опустилася трохи вище за 300 000 шт. А на найближчий сезон прогнозують не більше ніж 250 000 машин. Іншими словами, за десять років падіння склало жахливі 75 %. Складно уявити, що колись лідера сегмента перетворили на «звичайний» хетчбек.

Що можна було зробити інакше

  • Залишити виробництво бензинових і дизельних версій поруч з електричними, розширивши модельний ряд.
  • Перенести збірку до Мексики (де витрати на робочу силу близько $5 000 на рік, тоді як у Німеччині – $60 000, що дозволяє утримувати нижчу ціну).
  • Не забувати про переваги попередніх поколінь: запропонувати більш широкий вибір двигунів та коробок передач.
  • Знизити вартість «звичайного» Golf до рівня конкурентів – й він знову став би «мільйонером».

Чесно кажучи, якби виробник зберіг баланс між «старим» і «новим», Golf цілком міг би залишитися улюбленцем багатьох. Особливо зараз, коли на ринку майже немає достойної конкуренції: багато автовиробників дедалі більше переходять на електрокари та кросовери, забуваючи про компактні хетчбеки.

Невеликий факт наприкінці

Чи знаєте ви, що саме Golf восьмого покоління у 2021 році вперше отримав функцію автономного водіння рівня 2? Для багатьох це стало сенсацією: компактний хетч отримав «круїз-контроль», який сам гальмує, прискорює і тримає смугу. На жаль, тоді ціна вже перевищувала $40 000, і це не врятувало продажі. Сучасний світ, здається, дедалі частіше обирає «великі іграшки» замість перевіреної класики.