Майбутнє електромобілів у Європі: авто новини світу | automotive24.com.ua

Електромобілі в Європі: реальність чи міф?

Привіт, друзі! Давайте поговоримо про те, що відбувається на європейських дорогах. Незважаючи на роки інвестицій, субсидій та маркетингових кампаній, що підтримують ідею чистого майбутнього, електромобілі досі займають лише скромну частину загального автопарку

twitter facebook whatsapp linkedin

Скільки ж грошей та зусиль було витрачено? Якщо перевести витрати, раніше виражені в місцевій валюті, в євро – мова йде про суми, що порівнюються зі сотнями мільйонів євро! І все це для того, щоб сьогодні електромобілі становили близько 1,8% від загальної кількості автомобілів.

Як справи?

На кінець 2023 року в країнах Європейського Союзу було зареєстровано приблизно 248 800 000 автомобілів. Якщо додати до цього Ісландію, Норвегію, Швейцарію та Велику Британію, загальна цифра підскакує до майже 294 500 000 машин. Зростання автопарку стабільне – близько 1,4% на рік, але електромобілі явно не вистачає, щоб змінити ситуацію. Навіть якщо додати до них plug-in гібриди, їх частка все одно залишається на рівні трохи вище 3,9%.

Електромобілі: майбутнє чи тимчасовий тренд?

Багато експертів запевняють, що заборона продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року повинна кардинально змінити ситуацію. Але навіть у цьому випадку традиційні автомобілі ще довго будуть домінувати на дорогах. Причому, якщо придивитися до світових тенденцій – найбільші емітенти, такі як Китай, Індія, Росія і навіть США, обирають інший шлях у боротьбі зі змінами клімату.

Що там з грошима?

Гроші, вкладені в розвиток електромобілів, вже рахуються величезними сумами. Якщо перевести витрати, раніше виражені в місцевій валюті, в євро, то виходить, що мова йде про сотні мільйонів євро, витрачених на розробку, виробництво, просування та субсидії. При таких вкладеннях очікування були високими, проте реальність така, що електромобілі поки залишаються лише невеликою нішою.

Ключові факти

  • Загальна кількість автомобілів в Європі зростає приблизно на 1,4% щороку.
  • Електромобілі займають лише 1,8% автопарку, а з гібридами – близько 3,9%.
  • Заборона продажу автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння з 2035 року не вирішить проблему кардинально.
  • Великі світові гравці йдуть іншим шляхом, а Європа залишається своєрідним «острівцем» в океані змін.

Висновки та роздуми

Отже, дорогі читачі, незважаючи на всі зусилля та фінансові вливання, електромобілі в Європі поки не стали тим революційним знаряддям у боротьбі за екологію, про яке мріяли багато хто. Звичайно, турбота про навколишнє середовище надзвичайно важлива, але шлях до змін має бути розумним і збалансованим. Неодноразово мені здавалося, що європейські власті більше захоплюються гарними лозунгами, ніж практичними кроками для покращення ситуації. Можливо, варто шукати компроміс між новими технологіями та перевіреними часом рішеннями?

Як би там не було, тільки час покаже, чи зміниться ситуація протягом найближчих десяти років. А поки що традиційні двигуни продовжують впевнено тримати удар, незважаючи на всі обіцянки змін. Сподіваюся, цей огляд допоможе вам подивитися на проблему з різних боків і задуматися над питанням: що ж нам потрібно для справді стійкого майбутнього на дорогах?