
Дакар як нова сторінка в історії Dacia
Вперше плани участі Dacia у «Дакарі» стали відомі кілька років тому. Тепер, на Женевському автосалоні в лютому 2024 року, бренд офіційно представив Sandrider, створений спеціально для цього складного змагання. Автомобіль розроблений для трьох екіпажів, які змагатимуться на піщаних дюнах і пустельних трасах.
Хоча Dacia завжди позиціонує себе як виробник доступних автомобілів, участь у такому дорогому проєкті, як ралі «Дакар», може здатися відхиленням від традицій. Проте компанія пояснює це бажанням не лише привернути увагу публіки, а й використовувати «Дакар» як «технологічну лабораторію просто неба» для майбутніх розробок своїх інженерів. Sandrider поєднує мінімалізм, функціональність і водночас новітні технології.
Функціональність і простота конструкції
Одним із головних принципів розробки Sandrider стало уникнення зайвих елементів. Це стосується навіть таких деталей, як панелі кузова. Наприклад, запасні колеса залишаються відкритими, що спрощує їх заміну в разі проколу – ситуації, яка в пустелі трапляється досить часто. Інструменти зберігаються в задньому відсіку, над яким розташовані плити для визволення автомобіля з піску.
Крім того, Dacia приділила особливу увагу ергономіці. Кузов Sandrider спроєктований так, щоб пілот мав максимальний огляд траси. Саме тому капот автомобіля короткий, а передня частина виконана в мінімалістичному стилі. Таким чином, автомобіль є не лише функціональним, а й візуально привабливим, створюючи асоціацію з брендом Dacia.
Інтер’єр: функціональність понад усе
Салон Sandrider повністю підпорядкований ідеям функціональності. Сидіння, розроблені компанією Sabelt, адаптовані до індивідуальних фізичних параметрів кожного пілота та штурмана. Вони обтягнуті антибактеріальними матеріалами, які регулюють вологість – це особливо важливо під час багатогодинних заїздів у пустелі.
Однією з інновацій інтер’єру стала приладова панель із напрямними. Ця система дозволяє легко переміщувати елементи керування, дисплеї та навігаційні пристрої, забезпечуючи зручність налаштування автомобіля під кожного пілота.
Що під капотом?
Sandrider оснащений 3-літровим двигуном V6 від Nissan, який розвиває потужність 360 к.с. і крутний момент 539 Нм. Двигун працює в парі з шестиступінчастою секвентальною коробкою передач, а тяга розподіляється на всі чотири колеса. Підвіска автомобіля з ходом 350 мм забезпечує необхідну стійкість і прохідність на найскладніших трасах світу.
Ще однією інновацією Sandrider стало використання карбонових елементів кузова з пігментами, що відбивають інфрачервоне випромінювання. Це допомагає знижувати температуру в салоні та моторному відсіку, що є критично важливим під час перегонів у пустелі. Крім того, автомобіль оснащений повноцінною системою кондиціонування.
Dacia також співпрацює з відомими партнерами. Британська компанія Prodrive, яка має багатий досвід у автоспорті, відповідала за розробку шасі. BF Goodrich створила спеціальні 37-дюймові шини, а Aramco забезпечує синтетичне паливо, виготовлене з біомаси, роблячи Sandrider більш екологічним (що незвично для автомобілів цього класу).



Дакар і перші успіхи
У жовтні 2023 року Sandrider продемонстрував свої можливості на ралі в Марокко. Один із пілотів, Нассер Аль-Аттія, посів перше місце, а Себастьян Льоб – друге. Цей успіх підтвердив готовність Sandrider до участі в найскладнішій гонці на планеті.
Екіпажі Dacia на «Дакарі» включатимуть легенд автоспорту: крім Себастьяна Льоба, у гонці візьмуть участь Крістіна Гутьєррес, восьмиразова учасниця «Дакара», та Нассер Аль-Аттія, чотириразовий переможець ралі. Завдяки такому складу і високотехнологічному автомобілю Dacia має всі шанси залишити свій слід в історії «Дакара».