
Mazda зробила ставку на компактний акумулятор ємністю 35,5 кВт·год — це приблизно еквівалент 10 л дизеля за енергетикою. Такий «мінімалізм» обіцяв легшу вагу й привабливу ціну, але на практиці реальний пробіг узимку рідко перевищував 180–200 км, а стартова вартість сягала €34 000. У підсумку більшість покупців обирали моделі з більш впевненим запасом ходу.
Статистика продажів
- 2023 (США): менше 600 проданих авто за два роки
- 2024 (Чехія): всього 6 машин
- 2025 (Європа): продажі повністю припинені
У липні 2023 р. MX-30 BEV зникла з модельного ряду Mazda в США, а на початку 2025 р. — і в Європі.
Що залишилось у лінійці?
Роторна версія з генератором
Єдиний «виживший» варіант — R-гібрид із роторним двигуном-генератором. Він забезпечує понад 400 км реального пробігу та дозаправляється бензином (50 л за раз), даючи змогу миттєво переключатися з електротяги на ДВЗ.
Нові плани
Повноцінного «електрошасі» Mazda на новій архітектурі не покаже до 2027 р., тому найближчі два роки бренд буде розвивати саме «роторажку». Китайський варіант EZ-6/6e з батареєю на 60 кВт·год і дальністю до 550 км за €40 000 виглядає перспективно, але в масовому сегменті йому ще доведеться довести свою конкурентоспроможність.
Моя думка
Перший тест-драйв на морозі показав, що максимальний запас ходу може впасти до 150 км, і це відштовхує. MX-30 BEV — сміливий експеримент, але без звичної «електричної впевненості» він навряд чи стане хітом сегменту.