Авто новини світу – чому новий Favorit не той | automotive24.com.ua

Чому новий «Favorit» — це не той самий «Favorit»

Коли я побачив концепт під назвою «Favorit», чесно кажучи, спершу подумав — справжнє тріумфальне повернення легенди!

twitter facebook whatsapp linkedin

Але ні, одразу закралося легке здивування. Як можна було так спотворити ідею простого, практичного та доступного авто, яке свого часу стало символом масової моторизації Чехословаччини?

Неправильна маркетингова магія

Автомобілебудування — це не лише технічна начинка, а й історія, емоції, «ностальгія на колесах». Бренди часто використовують знайомі назви, щоб «розігріти» інтерес публіки: згадайте «Capri» від Ford, який розібрали за безцінь — всього 1 078 машин по всій Європі й 18 у Чехії в квітні цього року. Для порівняння: відходящий Focus розійшовся в шість разів краще, хоч і був кросовером.

Що пішло не так із «Favorit»?

  • Відмова від утилітарності: оригінал важив лише близько 800 кг і коштував приблизно 80 000 Kč (~3 200 €), а новий концепт більше нагадує громіздке напів-SUV.
  • Забуття «налаштування під швачку»: у 1987 році Škoda показала світу простоту й надійність — машину, яку можна було лагодити просто під під’їздом. Тепер же маємо складну електричну конструкцію.
  • Відрив від реальності: концепт обіцяє до 250 миль ходу на одному заряді (~400 км), але заміна батареї обійдеться приблизно в 7 000 € — і це без урахування логістики.

Кілька фактів для «розбавлення»

Цікаво, що оригінальний Favorit розроблявся в ательє Bertone вже за економічного занепаду Східного блоку і з бюджетом, порівнянним із «Nomads» Джона МакТірнана (того самого фільму з Арнольдом Шварценеггером). І якщо режисер прославився в Голлівуді завдяки мінімалістичній, але потужній стрічці, то Škoda заслужила довіру Volkswagen — і от результат, який ми знаємо як Felicia.

Особиста думка

Я завжди мав повагу до самої ідеї Favorit: нехай він не був досконалим (інколи жартують про якість збірки), проте народжувався з обмежених ресурсів і виглядав свіжо. Новий концепт же справляє враження чогось штучного, створеного без душі та розуміння власної історії. Вірю, що Škoda здатна на по-справжньому вдалий «ретро-ход» — варто лише згадати, чого прагне покупець: доступності, практичності та щирого характеру.