
Але сьогодні все інакше: в угоду регуляціям і політичним амбіціям більшість марок вже не приділяють уваги побажанням покупців.
Чому покупець втрачає вплив?
В ідеальному світі компанії дбають про клієнтів понад усе. Але на практиці автоконцерни все частіше орієнтуються на «верховні» директиви — екологічні норми, політичні рішення та інші вимоги. Наші авто тепер проектуються не під нас, а під регуляторів.
Приклад з IT-практики
Працюючи в IT, я звик слухати клієнта і виконувати його запити. Якщо ви готові платити за функцію — вона має працювати. В автоіндустрії ж часто впроваджують системи start-stop, автоматичне гальмо стоянки та інші «фішки», які скоріше дратують, ніж допомагають.
Де ж чесність?
Нелегко знайти марку, яка визнає: «Ми не хотіли переходити на електрокари, але закон змушує». Виняток — британський Morgan.
- Шестилітровий двигун, який клієнти люблять за звук і динаміку.
- Обіцянка: «Будемо пропонувати ДВЗ доки це буде можливо».
- Відкрите визнання: батареї поки надто важкі для спортивних купе.
Думка редактора
Особисто я радий, що хтось говорить правду. Адже авто — не просто красивий аксесуар у гаражі, а робочий інструмент: возить нас, родину, речі та емоції. Автовиробникам варто пам’ятати, що їх єдиний джерело доходу — це покупець, а не бюрократія.
Цікавий факт
Чи знаєте ви, що середня ємність батареї сучасного електрокара — близько 60 кВт·год, що додає майже 500 кг до маси авто? Для деяких спортивних моделей це неприпустимо.