Чому адміністрація Трампа хоче приховати дані про ДТП автономних авто | automotive24.com.ua

Адміністрація Трампа намагається приховати дані про ДТП за участю автономних автомобілів

Дані про дорожньо-транспортні пригоди відіграють ключову роль у забезпеченні безпеки на дорогах. Ця інформація допомагає виявляти причини аварій та розробляти заходи для їх запобігання

twitter facebook whatsapp linkedin

Як це стосується Tesla?

Нове розслідування свідчить про те, що адміністрація Дональда Трампа має намір припинити збір таких даних, що може значно ускладнити контроль та регулювання безпеки транспортних засобів. За даними Reuters, команда перехідного періоду Трампа рекомендувала скасувати правило про обов’язкове надання даних про ДТП, якщо в них були задіяні системи допомоги водію або автономні технології. Відповідно до чинної постанови NHTSA (Національне управління з безпеки дорожнього руху), автовиробники зобов’язані повідомляти про такі аварії, якщо технології були активовані протягом 30 секунд до зіткнення.

Аналіз даних NHTSA показує, що автомобілі Tesla становлять переважну більшість таких інцидентів: 40 із 45 смертельних випадків, зареєстрованих до 19 жовтня, пов’язані з цією маркою. Загалом Tesla відповідає за понад 1,500 із 2,700 аварій, зареєстрованих у межах цієї програми. Ці інциденти вже призвели до трьох розслідувань NHTSA.

Чому це важливо?

Представники NHTSA заявляють, що отримані дані необхідні для оцінки безпеки автономних технологій, таких як Tesla Autopilot, Full Self Drive, GM Super Cruise і Ford Blue Cruise. Ці дані стали основою для попередніх розслідувань, які призвели до відкликання автомобілів Tesla у 2023 році.

Завдяки цим даним було розпочато перевірки роботи Waymo, а також накладено штрафи та ініційовано відкликання продукції компанії Cruise, яка належить GM, після того як її автономний автомобіль збив пішохода. Цього тижня GM оголосила про припинення розробки технологій автономного водіння.

Кому це вигідно?

Серед пропозицій команди Трампа — правила, спрямовані на "лібералізацію" регулювання автономних автомобілів. Ілон Маск, який активно підтримував виборчу кампанію Трампа, є одним із найбільших критиків чинних норм у цій сфері. Tesla, ймовірно, отримає найбільшу вигоду від послаблення правил, особливо у контексті розробки обіцяних роботаксі. Маск заявив, що використовуватиме свій вплив в адміністрації для досягнення цих цілей.

Полеміка навколо даних

Tesla стверджує, що дані NHTSA можуть бути представлені у спотвореному вигляді, через що компанія виглядає "лідером" за кількістю аварій. Джерела, близькі до Tesla, повідомляють, що компанія надає більш повні дані, ніж її конкуренти, через що виникає враження про більшу кількість аварій. NHTSA, зі свого боку, попередила, що ці дані не можна використовувати для прямого порівняння рівня безпеки різних автовиробників.

Підсумок

Спроби послабити регулювання та приховати дані про ДТП ставлять під загрозу безпеку на дорогах. Дані NHTSA вже відіграли важливу роль у підвищенні безпеки автономних технологій, і їх відсутність може негативно вплинути на розвиток і регулювання галузі в майбутньому.