
Голова Volkswagen Олівер Блюме почав закликати до пом’якшення заборон на авто з ДВЗ і навіть натякає на перегляд термінів заборони, раніше жорстко встановлених на 2035 рік (а всередині компанії взагалі на 2033-й). Здавалось би, навіщо міняти курс, якщо план електрифікації вже запущено? Але за кулісами все інакше.
Чому такий розворот?
- Падіння попиту на електрокари в деяких регіонах і збільшення виробничих витрат.
- Уроки Porsche: занадто різкий відмова від ДВЗ вдарив по їхніх продажах і прибутку.
- Ризики «зеленого соціалізму» в планах ЄС і Німеччини — занадто жорсткі квоти можуть обернутися штрафами.
Думка редактора
Чесно кажучи, дивно спостерігати, як одна з останніх «зелених кампаній» VW у нас на очах здає позиції. Я завжди вважав, що багатоплановий підхід — це розумно. Електромобілі чудово підходять для міста, але для далекої їзди автострадою батарея поки ніяк не замінить 60–80 літрів бензину (приблизно 800 км), а в Північній Америці взагалі користуються трасами на 2 000 кілометрів.
Що каже Блюме?
- «Потрібно пропонувати клієнтам різні варіанти: чисті електромобілі, ДВЗ, гібриди та електрокари з подовжувачем ходу».
- «Заборони мають змінюватися залежно від ринку: в Китаї люди стоять у заторах, у США їздять автострадами, в Європі важлива динаміка».
- «Проміжні контрольні точки покажуть реальну швидкість переходу на електротягу».
- «У кінцевому підсумку рішення приймає покупець».
Цікавий факт
Кожен галон бензину — це близько 3,8 літра, що забезпечує приблизно 30 км ходу — поки такого в електрокарів без підзарядки не знайти.
Схоже, VW 2.0 усе ж бере до уваги реальність: електротяга — це чудово, але світ ще не готовий відмовитися від перевірених ДВЗ. Цікаво, які ще сюрпризи готує новий курс?