Технологічний поєдинок: LiDAR проти камер | авто новини світу | automotive24.com.ua

Технології у суперечці: камери проти LiDAR

Іноді технології демонструють свої слабкості найнеочікуванішим чином

twitter facebook whatsapp linkedin

Нещодавно колишній технік NASA Марк Робер провів експеримент, порівнявши систему автономного керування Tesla, яка покладається виключно на камери, з доопрацьованою версією Lexus RX, де використовується LiDAR. Результати виявилися досить показовими і змусили задуматися про майбутнє автономного водіння.

Суть експерименту

Експеримент був організований наступним чином: на стіні, що імітувала перешкоду, розмістили зображення, яке створювало ілюзію продовження дороги. При зустрічі з цією «перешкодою» система Lexus, оснащена LiDAR, розпізнала реальну стіну і змогла коректно зупинитися. Тим часом Tesla, що покладається лише на візуальні дані, прийняла зображення за продовження дороги і продовжила рух. Звісно, такі постановочні умови навряд чи зустрінуться в звичайному житті, але ефект вийшов досить вражаючим і наочним.

Основні висновки експерименту

  • LiDAR показує високу точність у визначенні реальних об'єктів, навіть якщо візуальна інформація вводить в оману;
  • Системи, засновані лише на камерах, можуть помилятися, особливо в умовах, коли зображення і реальність переплітаються;
  • Експеримент піднімає важливе питання про необхідність комплексного підходу в технологіях автономного водіння.

Думка та цікаві факти

На мою думку, експеримент Марка Робера демонструє, що безпека автономного керування вимагає багатошарового підходу. Хоча LiDAR обходиться дорожче і потребує доопрацювання, його точність очевидна. Якщо перевести технічні величини, то 1 миля дорівнює приблизно 1,6 кілометра, а 1 галон — близько 3,8 літрів, що показує, наскільки важливі точні розрахунки в інженерії. В умовах, коли системи покладаються лише на візуальні дані, легко можна допустити помилку, подібну до тієї, що показана в експерименті.

Незважаючи на всю ефектність постановки, варто пам'ятати, що такі сценарії створені для демонстрації можливостей технологій і не зустрічаються в реальному житті. Проте вони стимулюють обговорення та розвиток більш досконалих систем, де об'єднуються дані від різних датчиків для підвищення безпеки на дорогах.