
Новий спосіб виробництва, Automated Rapid Tape (ART), дозволяє створювати деталі, які стають легшими, міцнішими та надійнішими, що відкриває широкі перспективи для майбутнього автопрому.
Технологія ART: новий погляд на виробництво
Традиційне ручне нанесення шарів вуглецевого волокна поступається перевагою автоматизованої технології ART. Використовуючи стаціонарну апплікаторну головку та швидко обертову робочу поверхню, McLaren досягає неймовірної точності при укладанні волокон. Це дозволяє оптимально розподілити матеріал залежно від передбачуваних навантажень, а також значно зменшити виробничі помилки, пов’язані з людським фактором. Як результат, відходів стає на 95 % менше, а кінцеві вироби набувають до 10 % більшої жорсткості.
Історія успіху та цікаві факти
Інновації McLaren у використанні вуглецевих технологій мають довгу історію. Вже у 1981 році їх гоночний болід MP4/1 став першим автомобілем з вуглецевим монококом, що сприяло не лише зниженню ваги, але й підвищенню безпеки. Наприклад, завдяки цим технологіям гонщик Джон Уотсон зміг вийти з аварії на Гран-прі Італії, зберігши життя, незважаючи на швидкість у 225 км/год. Пізніше, у 1993 році легендарний McLaren F1 з вагою близько 1140 кг став найшвидшим автомобілем свого часу.
- Автоматизація виробництва знижує кількість відходів до 95 %.
- Точне розміщення волокон дозволяє усунути зайвий матеріал.
- Нова технологія дає до 10 % приросту жорсткості деталей.
Першим, хто скористався ART, став гіперспорт McLaren W1. Особлива частина активного переднього крила, створена за цією технологією, демонструє вражаючі результати. На мій погляд, застосування ART — важливий крок у розвитку автомобілів майбутнього, де технології та інновації роблять кожну деталь більш досконалою та надійною.