Прощання з легендою: Ford Focus йде в історію | авто новини України | automotive24.com.ua

Прощання з легендою: Ford Focus входить в історію

Цікаво спостерігати, як колись культовий автомобіль, який був опорою продажів Ford по всьому світу, поступово поступається місцем новим, «іконичним» моделям

twitter facebook whatsapp linkedin

Навіть незважаючи на мінімальну маркетингову підтримку, Focus досі залишається одним із найпопулярніших автомобілів бренду в Європі, хоча сьогодні компанія робить ставку на альтернативні моделі, які пропонуються за дещо вищою ціною. З одного боку, це виклик для поціновувачів перевіреної класики, а з іншого – відображення змін у стратегії автогіганта.

Чому Focus все ще в центрі уваги?

Багато років Ford і Volkswagen вели запеклу боротьбу за лідерство на ринках Центральної та Східної Європи. Раніше вони змагалися за звання головного імпортера автомобілів, поступаючись лише таким брендам, як Škoda. Проте з часом і Ford, і VW переключилися на моделі, які, здається, не зовсім задовольняють реальні запити покупців. При цьому Focus, незважаючи на спад інтересу, залишається символом надійності, який навіть у період зниження продажів зберігав свою популярність.

Основні моменти ситуації

  • Виробництво Focus офіційно завершать вже у листопаді, незважаючи на його 27-річну історію.
  • Його продажі залишаються на гідному рівні: минулого року автомобілем скористалося близько 85 000 європейців.
  • Для порівняння, нові електричні моделі, такі як Capri та Explorer, мають вкрай низькі показники – всього близько 10 проданих одиниць за два місяці.
  • Ціна нового Explorer стартує приблизно від 39 500 євро (перераховано з 986 900 чеських крон), що майже вдвічі вище вартості Focus

Особисто я вважаю цю ситуацію трохи сумною, адже Focus завжди був символом розумного співвідношення ціни та якості. Його конструкція, вперше представлена у 2018 році в четвертому поколінні, демонструвала надійність і практичність, які сьогодні поступаються місцем електричним інноваціям. Але варто визнати, що експеримент з електрифікацією у Ford поки що не дав бажаних результатів – як видно з скромних продажів Mustang Mach-E та інших моделей.

Керівник Ford Джим Фарлі охарактеризував цей етап як «позбавлення від нудних автомобілів заради по-справжньому знакових». Проте, на мою думку, тут присутня певна іронія долі: доводиться прощатися з моделями, які хоч і не приносили величезних прибутків, але все ж підтримували бренд на плаву, тоді як найновіші електрокари часто лише витрачають бюджет компанії.

На тлі падаючих продажів Ford, чиї європейські показники за минулий рік склали близько 426 307 автомобілів з ринковою часткою всього 3,3%, можна побачити, як автовиробникам доводиться йти на ризиковані кроки. Врешті-решт, коли перевага надається моделям із завищеною вартістю та сумнівною привабливістю для споживача, ми, поціновувачі класики, залишаємось із питанням: чи не настав час, коли здоровий глузд цінувався більше модних трендів, вже минув?