
Що там по грошах?
Отже, що ж відбувається? Ніссан оголосив про рішення скоротити 9000 робочих місць по всьому світу, і 70% з них стосуються виробничих працівників. Крім того, буде скорочено 20% глобальної виробничої потужності. Ну, якщо перевести на більш зрозумілу мову, це як якщо б Ніссан вирішив «похудати» на чверть, а то й більше. Ті заводи, які зараз працюють у США, виробляють близько 1 мільйона автомобілів на рік, і їх виробництво зменшиться саме на 25%. Непогано, правда?
Що буде з конкретними заводами?
Процес не відбудеться миттєво. Наприклад, завод у Смірні, штат Теннессі, розпочне скорочення після квітня. А в Кантоні, штат Міссісіпі, зміни вступлять в силу лише восени. Отже, скоріш за все, у працівників ще буде трохи часу на підготовку. За чутками, саме ці заводи скорочуватимуть випуск: у Смірні планують зменшити випуск моделей Murano, Pathfinder, Rogue та Infiniti QX60, а в Кантоні — Altima і Frontier. Але, як кажуть у Ніссан, поки що це не підтверджено офіційно. І, ймовірно, остаточне рішення ще належить ухвалити.
Чому так відбувається?
Але давайте не будемо думати, що Ніссан здався і тепер вся компанія летить до катастрофи. Ситуація набагато складніша. У листопаді Ніссан знизив прогноз прибутку на цілих 70%. Ого, ось це так! Але не панікуйте: незважаючи на такі страшні цифри, Ніссан все ще планує залишитися в плюсі, якщо, звичайно, всі злиття і скорочення підуть за планом.

Як це вплине на продажі?
Примітно, що незважаючи на всі ці труднощі, Ніссан не зникає з ринку. Навпаки, продажі марки в США в минулому році збільшилися на 3,8%, а четвертий квартал був особливо сильним, зростання склало 11,4% порівняно з тим же періодом минулого року. І, до речі, Ніссан Z вперше за довгий час обігнав Toyota Supra за обсягами продажів. Це, до слова, досить круто!
Яке майбутнє чекає компанію?
Зараз, звісно, важко сказати, як все обернеться. Так, Ніссан в найгіршому стані. Але компанія, здається, готується до майбутніх важких часів. На горизонті злиття з Хондою, і, можливо, в результаті цих кроків вдасться створити більш стабільну і сильну компанію. Це не тільки вигідно для самої марки, але й для її працівників, покупців і інвесторів. Тож тримаємо кулачки за Ніссан — вони ще можуть нас здивувати!