Кризис у німецькому автопромі: авто новини України на automotive24.com.ua

Німецький автопром у кризі: щедрі пропозиції на прощання

Сучасна ситуація у німецькому автопромі дивовижна: компанії, такі як Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen і навіть Porsche, змушені вдаватися до радикальних заходів

twitter facebook whatsapp linkedin

Вони пропонують своїм співробітникам вигідні умови для добровільного звільнення – компенсації можуть досягати понад 500 000 євро, що відповідає приблизно 12 млн крон. Така масштабна ініціатива чітко свідчить про те, що справа заходить у глухий кут.

Що призвело до кризи?

Проблеми автопродуцентів накопичилися через невдалі технічні рішення та величезні витрати, які не приносять очікуваного результату. Додатковий удар завдає відхід з азійських ринків і неефективна робота заводів у Європі, особливо в Німеччині. Багато рішень, прийнятих у минулому, тепер здаються абсурдними, адже колективні угоди гарантують співробітникам роботу на десятиліття вперед, навіть якщо реальна потреба у кадрах уже знизилася.

Як виглядають пропозиції для співробітників?

Замість традиційних звільнень компанії пропонують «золоті парашюти», щоб уникнути болючих точок масових скорочень. Наприклад, керівник середньої ланки з 30-річним досвідом, який заробляє близько 9 000 євро на місяць, може отримати при звільненні понад 500 000 євро. Аналогічно, звичайний співробітник з 20-річним стажем – близько 300 000 євро, а молодий працівник з декількома роками досвіду – приблизно 100 000 євро.

  • Програма розрахована на приблизно 30 тисяч співробітників, яким запропонують вигідні умови протягом найближчих п'яти тижнів;
  • Під виглядом «соціально відповідальної трансформації» компанії намагаються мінімізувати витрати;
  • Ці заходи спрямовані на коригування чисельності персоналу в умовах змінного ринку.

Особистий погляд на ситуацію

Не можна не відзначити, що подібні кроки – це не просто стандартна реорганізація, а сигнал про глибинну кризу галузі. На перший погляд, пропозиція може здаватися привабливою, але насправді це вимушена міра, продиктована нездатністю компаній адаптуватися до нових економічних реалій. Колективні угоди, які повинні захищати працівників, стають обтяженням для бізнесу, адже вони штучно завищують витрати на персонал. Врешті решт автопродуценти змушені обирати між підтримкою застарілої системи та радикальними змінами, здатними кардинально змінити майбутнє компанії.