
Ніхто не очікував від нього комфорту сучасного автобуса: головним було довершене функціонування в екстремальних умовах, а не м’які сидіння чи кондиціонер.
Особливості конструкції
14-метровий монстр із шістьма колесами по 1,8 м висоти отримав прізвисько «Ivan the Terra Bus» — а по‑простому «Хрозибус». Ось що в ньому вражає:
- Дизельний мотор потужністю 300 «конячок»;
- Максимальна швидкість лише 40 км/год;
- Бак, що вміщає тонни пального;
- Зручна драбина для водія та 56 пасажирів;
- Непробивна підвіска, яка не дозволяє застрягти навіть у метровому заметі.
Унікальні моменти запуску
Розігрів мотора міг розтягуватися до години — уявіть, як водії відтавали цей гігантський дизель за −30 °C. І попри довгий прогрів, вікна часто залишалися запараними: тепло салону для «Хрозибуса» було розкішшю.
Тридцять років без збоїв
За три десятиліття «Хрозибус» перевіз понад 100 000 людей. Він ніколи не зав’яз у снігу — хіба що одного разу, на самому початку, коли механік ненароком зачепив його бампером за маяк.
Останній рейс і майбутнє
На початку цього року автобус здійснив свій останній рейс і вирушив на обслуговування до Нової Зеландії. Виробництво запчастин до нього припинилося, тож утримувати техніку на віддаленому континенті стало надто дорого.
Що далі?
Планують виставити його на аукціон або передати до музею — наприклад, до Міжнародного антарктичного центру в Крайстчерчі. Дивно уявити, що машина, яка роками дарувала зручність там, де комфорт — розкіш, стане родзинкою для туристів.