
А трохи далі на виставці ми знайшли ще одну загадкову горизонтально розташовану конструкцію: 2,0-літровий восьмициліндровий двигун, який зараз виходить у виробництво на мотоциклі SOUO S2000 компанії Great Wall Motor.
Що це за двигун?
Не переживайте, тут не йдеться про смажене яйце в оболонці ковбаси. Цей двигун замінює традиційні шатунні механізми на систему Scotch Yoke, або механізм з прорізями, який перетворює лінійний рух поршня в обертальний.
В чому суть? Два протилежно розташовані поршня жорстко з'єднані з перпендикулярною проріззю. Уявіть собі штифт колінчастого валу, який взаємодіє з слайдером, що рухається вверх і вниз у цій прорізі, в той час як поршні рухаються назад-вперед. Звісно, колінчастий вал все ще має «великі» підшипники, а також додається тертя від слайдера, але ви повністю позбуваєтесь бічних сил, що впливають на поршні, що дозволяє їм бути набагато легшими. Але головна вигода полягає в тому, що поршні рухаються по синусоїдальній траєкторії, що дозволяє їм довше перебувати в верхній та нижній мертвих точках. Це збільшує час згоряння на 8% і знижує викиди оксидів азоту на 26%, покращуючи теоретичну ефективність двигуна. Крім того, двигуну потрібно всього три основні підшипники замість п'яти, що зменшує довжину колінчастого валу, а відсутність шатунів дозволяє двигуну бути набагато вужчим і нижчим за висотою, що також полегшує його.

Двигуни Sytech від FEV
Двигун S415 є середнім ланкою в родині двигунів FEV Sytech, яка включає в себе дво-, чотири- та восьмициліндрові моделі з можливістю турбонаддува або атмосферних варіантів з прямим впорскуванням. Вони можуть працювати на бензині, водні або природному газі в рідкому або стисненому вигляді.
Потужність двигуна S415 варіюється від 67 к.с. (при використанні водню з низьким тиском) до 162 к.с. (при використанні водню з високим тиском). На бензині потужність коливається від 80 до 148 к.с.
Потенціал та характеристики
Що стосується мотоцикла GWM Souo з новим восьмициліндровим двигуном GW8M20, то його головна мета — перевершити Honda Gold Wing за всіма показниками. З квадратною конструкцією 68 мм на 69 мм двигун має більший об'єм, що забезпечує вищий крутний момент на низьких обертах. Пікова потужність досягає 152 к.с. при 6 500 об/хв та 190 Нм крутного моменту при 4 500 об/хв, що перевищує показники Honda Gold Wing (125 к.с. при 5 500 об/хв і 170 Нм при 4 500 об/хв).

Система з восьмиступеневою трансмісією також перевершує Honda, у якої всього сім передач. Для мотоциклів з такою потужністю це цілком пристойні характеристики, тим більше, що в своєму класі GWM Souo (вагою близько півтонни) має відношення маси до потужності близько 6,5 фунта на кінську силу, що краще, ніж у Chevrolet Corvette Stingray.
Ціна питання
Звісно, ціна також важлива. Ціна GWM Souo починається з еквівалента $30 632, що дорожче Honda Gold Wing, яка коштує від $25 475 у США. Але, враховуючи всі технологічні вдосконалення та потужність, це цілком обґрунтована вартість.

Висновок
Таким чином, нові двигуни від FEV та Great Wall Motor пропонують унікальні рішення для різних типів транспортних засобів — від мотоциклів до автомобілів. Вони привертають увагу не тільки своїм інноваційним підходом, але й обіцяють значні покращення в ефективності, потужності та екологічності. Ці розробки — це не просто технічні новинки, а важливі кроки в розвитку технологій, які можуть змінити майбутні стандарти двигунів для транспортних засобів.