Нове покоління двигунів на CES 2025: Технології FEV та Great Wall Motor - Авто новини світу | automotive24.com.ua

Holy Hot Metal: Нові двигуни на CES 2025

На виставці CES 2025, де було повно цифрових технологій та програмного забезпечення, два залізних експонати дійсно привернули увагу. Німецька інженерна консалтингова компанія FEV представила турбований чотирициліндровий двигун Sytech S415 TC, який планується запустити в Китаї цього року як розширювач діапазону для електромобілів

twitter facebook whatsapp linkedin

А трохи далі на виставці ми знайшли ще одну загадкову горизонтально розташовану конструкцію: 2,0-літровий восьмициліндровий двигун, який зараз виходить у виробництво на мотоциклі SOUO S2000 компанії Great Wall Motor.

Що це за двигун?

Не переживайте, тут не йдеться про смажене яйце в оболонці ковбаси. Цей двигун замінює традиційні шатунні механізми на систему Scotch Yoke, або механізм з прорізями, який перетворює лінійний рух поршня в обертальний.

В чому суть? Два протилежно розташовані поршня жорстко з'єднані з перпендикулярною проріззю. Уявіть собі штифт колінчастого валу, який взаємодіє з слайдером, що рухається вверх і вниз у цій прорізі, в той час як поршні рухаються назад-вперед. Звісно, колінчастий вал все ще має «великі» підшипники, а також додається тертя від слайдера, але ви повністю позбуваєтесь бічних сил, що впливають на поршні, що дозволяє їм бути набагато легшими. Але головна вигода полягає в тому, що поршні рухаються по синусоїдальній траєкторії, що дозволяє їм довше перебувати в верхній та нижній мертвих точках. Це збільшує час згоряння на 8% і знижує викиди оксидів азоту на 26%, покращуючи теоретичну ефективність двигуна. Крім того, двигуну потрібно всього три основні підшипники замість п'яти, що зменшує довжину колінчастого валу, а відсутність шатунів дозволяє двигуну бути набагато вужчим і нижчим за висотою, що також полегшує його.

Двигуни Sytech від FEV

Двигун S415 є середнім ланкою в родині двигунів FEV Sytech, яка включає в себе дво-, чотири- та восьмициліндрові моделі з можливістю турбонаддува або атмосферних варіантів з прямим впорскуванням. Вони можуть працювати на бензині, водні або природному газі в рідкому або стисненому вигляді.

Потужність двигуна S415 варіюється від 67 к.с. (при використанні водню з низьким тиском) до 162 к.с. (при використанні водню з високим тиском). На бензині потужність коливається від 80 до 148 к.с.

Потенціал та характеристики

Що стосується мотоцикла GWM Souo з новим восьмициліндровим двигуном GW8M20, то його головна мета — перевершити Honda Gold Wing за всіма показниками. З квадратною конструкцією 68 мм на 69 мм двигун має більший об'єм, що забезпечує вищий крутний момент на низьких обертах. Пікова потужність досягає 152 к.с. при 6 500 об/хв та 190 Нм крутного моменту при 4 500 об/хв, що перевищує показники Honda Gold Wing (125 к.с. при 5 500 об/хв і 170 Нм при 4 500 об/хв).

Система з восьмиступеневою трансмісією також перевершує Honda, у якої всього сім передач. Для мотоциклів з такою потужністю це цілком пристойні характеристики, тим більше, що в своєму класі GWM Souo (вагою близько півтонни) має відношення маси до потужності близько 6,5 фунта на кінську силу, що краще, ніж у Chevrolet Corvette Stingray.

Ціна питання

Звісно, ціна також важлива. Ціна GWM Souo починається з еквівалента $30 632, що дорожче Honda Gold Wing, яка коштує від $25 475 у США. Але, враховуючи всі технологічні вдосконалення та потужність, це цілком обґрунтована вартість.

Висновок

Таким чином, нові двигуни від FEV та Great Wall Motor пропонують унікальні рішення для різних типів транспортних засобів — від мотоциклів до автомобілів. Вони привертають увагу не тільки своїм інноваційним підходом, але й обіцяють значні покращення в ефективності, потужності та екологічності. Ці розробки — це не просто технічні новинки, а важливі кроки в розвитку технологій, які можуть змінити майбутні стандарти двигунів для транспортних засобів.