Електричний Mercedes eActros 600: авто новини світу про майбутнє вантажоперевезень

Електричний Mercedes eActros 600: майбутнє вантажоперевезень уже на дорогах

Електрифікація все більше проникає в сегмент комерційних вантажівок. Зустрічайте Mercedes eActros 600 – майбутнє електричних вантажівок

twitter facebook whatsapp linkedin

Запуск серійного виробництва та перші поставки

Mercedes-Benz розпочав серійне виробництво свого нового електричного вантажівки eActros 600. Виробництво стартувало в листопаді на заводі у Верт-на-Рейні, і перші машини вже передані клієнтам. До кінця року компанія планує поставити близько 50 одиниць німецьким перевізникам. Ця вантажівка призначена для далекомагістральних перевезень, що може здатися непрактичним з огляду на електричну силову установку. Але чи дійсно це рішення є ефективним? Давайте розберемося.

Технічні особливості та запас ходу

eActros 600 вирізняється передовими технологіями та вражаючим запасом ходу. Електрична силова установка забезпечує до 500 кілометрів пробігу на одному заряді навіть при повному завантаженні у 40 тонн. Це стало можливим завдяки трьом блокам акумуляторів загальною ємністю 621 кВт·год, які складаються з літій-залізо-фосфатних елементів. Використовувати можна до 95% від загальної ємності.

Проте реальний пробіг залежить від маршруту та погодних умов. За середньої швидкості 80 км/год протягом 4,5 годин вантажівка здатна проїхати 360 км. Для швидкої підзарядки eActros підтримує потужність до 400 кВт, а в майбутньому буде сумісний із технологією мегаватного заряджання (MCS). Швидка зарядка – це важливий фактор для комерційного транспорту, де кожна година простою впливає на кінцеві витрати.

Довговічність акумуляторів та економічність

Незважаючи на велику ємність і можливість швидкого заряджання, акумулятори eActros 600 мають тривалий термін служби. За оцінками Mercedes-Benz, після 10 років експлуатації та пробігу у 1,2 мільйона кілометрів ємність батарей збережеться на рівні 80% від початкової.

Під час випробувань прототипи проїхали 15 000 кілометрів дорогами Європи зі середньою витратою енергії 103 кВт·год на 100 км. В оптимальних умовах теоретичний запас ходу перевищував 600 км. Цікаво, що близько 25% енергії було повернено завдяки системі рекуперації.

Значення для майбутнього

Запровадження eActros 600 стало важливим кроком до екологічно чистих вантажоперевезень. Далекомагістральні перевезення наразі складають близько двох третин викидів CO₂ у важкому транспортному секторі Європи. Перехід на електрифіковані рішення, такі як eActros 600, демонструє прагнення Mercedes-Benz до сталого розвитку та зниження викидів. Проте важливо зазначити, що нульові викиди мають бути не лише у транспортного засобу, а й у джерела, яке виробляє електроенергію. А тут ситуація поки що далека від ідеалу.