Електрична M3: прорив чи фіаско? | авто новини україни на automotive24.com.ua

Електрична M3: мрія чи технічний провал?

Привіт, друзі! BMW знову дивують – тепер вони намагаються створити електричну версію культової M3. У новому відео, знятому за Полярним колом, показано прототип, який, за задумом, повинен конкурувати з легендарною моделлю. Але, як часто буває, реальні технічні обмеження перетворюють цю ідею на експеримент, а не на повноцінний спортивний автомобіль

twitter facebook whatsapp linkedin

Новий прототип – інновації чи ілюзія?

Розробники оснастили прототип чотирма електродвигунами, кожен з яких керує одним колесом. Така схема дає можливість тонкого налаштування керованості, а сумарний потенціал пристрою може сягати понад 1000 кінських сил. Проте виробнича версія, швидше за все, буде обмежена приблизно 700 к.с. Заманливо, але на практиці такий підхід стикається з жорсткими обмеженнями сучасних технологій.

Штучний рев: звук для фанатів?

Щоб додати емоційності, BMW вирішили «оживити» тишу електродвигунів штучним звуком. Коли один із інженерів сів за кермо, автомобіль несподівано почав видавати гучний шум – суміш звуків класичного двигуна внутрішнього згоряння та пускової установки винищувача. По суті, замість природної тиші ми чуємо нав’язливу спробу імітувати звук бензинового двигуна, що виглядає досить непереконливо для справжніх автолюбителів.

Основні проблеми: вага, батарея та зарядка

Але фальшивий рев – це лише дрібниця порівняно з основними проблемами проекту. Електрична M3 не зможе обійтися без зайвих кілограмів – вага точно не впаде нижче двох тонн, а можливо, навіть підніметься ще вище. При використанні батареї ємкістю 100 кВт⋅ч (приблизно еквівалентно 26 літрам дизельного палива) автомобіль, будучи повністю завантаженим потужністю, проїде менше 100 кілометрів. І, ніби цього мало, зарядка такої «маленької батареї» займе десятки хвилин, що далеко від зручності швидкого заправлення для спортивного боліда.

Особистий погляд

Мені здається, що BMW грають у програшну гру. Звісно, електричні технології – це майбутнє, але перетворювати легендарну M3 на експериментальний електрокар, втрачаючи при цьому динаміку та керованість, – ризикована справа. Інновації мають йти пліч-о-пліч з практичністю, а не перетворюватися на шоу з штучним звуком та компромісами в характеристиках. Можливо, компанії краще зосередитися на нових проектах, які справді принесуть драйв і задоволення від водіння, а не на спробах оживити минуле під виглядом електричної революції.