Electrogate: Гра чисел чи хитромудра маніпуляція – авто новини світу | automotive24.com.ua

Electrogate: Гра чисел чи хитромудра маніпуляція?

За останні роки навколо електромобілів загострилася не мала дискусія. У центрі уваги – заяви італійських регуляторів, які звинувачують таких гігантів автомобільного ринку, як Volkswagen, Stellantis, Tesla, BYD та навіть Škoda, у тому, що вони штучно завищують заявлені показники запасу ходу своїх електрокарів

twitter facebook whatsapp linkedin

Що ж відбувається?

У цій історії, як і у знаменитому Dieselgate, на перший план виходить не стільки технологія, скільки маркетингові хитрощі та приховані обмеження. Офіційний орган з захисту конкуренції в Італії (AGCM) розпочав розслідування щодо того, як виробники автомобілів подають можливості електромобілів. Основна претензія полягає в тому, що виробники не говорять правду про те, що реальні показники запасу ходу залежать від багатьох факторів: від стилю водіння до температури навколишнього середовища. Те, що на тестах електрокари демонструють видатні результати у міській їзді, часто не відповідає реальним умовам при тривалих поїздках трасою.

Що там по грошах?

Якщо задуматися, подібні маніпуляції можуть обернутися серйозними фінансовими втратами для власників. Уявіть, що покупка електромобіля може виявитися не таким вигідним вкладенням, як обіцяють рекламні кампанії, а в перспективі ви можете втратити суму, еквівалентну приблизно 40 000 євро – грошей, які легко могли б бути витрачені на інші потреби. Ось чому важливо ретельно вивчати всі нюанси і не покладатися виключно на маркетингові заяви.

Трохи про технічну сторону

Серед претензій також зазначається той факт, що виробники занижують інформацію про деградацію акумуляторів. Гарантія на батарею часто виглядає заманливо – 8 років і близько 160 000 км – але при цьому надається лише гарантія на збереження приблизно 70% початкової ємності. Тобто, з плином часу реальний запас ходу може значно зменшитися, що для багатьох власників стане неприємним сюрпризом.

Основні моменти проблеми:

  • Штучне завищення заявленого запасу ходу;
  • Приховування впливу зовнішніх факторів на ефективність батареї;
  • Обмежена гарантія на акумулятори, яка не покриває значне зниження продуктивності;
  • Фінансові ризики, коли реальні витрати можуть виявитися в рази вище очікуваних.

Наш погляд на ситуацію

Признаюсь, електромобілі завжди приваблювали мене своєю екологічністю та сучасним дизайном. Але, як показує практика, ідеалізувати їх не слід. Часто за привабливими цифрами ховаються недоліки, які можуть негативно позначитися на вашому досвіді володіння. У даному випадку італійські власті, нарешті, осмілилися відкрити очі на проблему. Такий підхід, на мій погляд, заслуговує підтримки, адже відкритість і чесність – запорука довіри з боку споживачів.

В кінцевому рахунку, будь-який автомобіль – чи то електрокар, чи традиційний двигун внутрішнього згоряння – має свої плюси та мінуси. Важливо вміти розпізнавати маніпулятивні схеми і дивитися за куліси рекламних обіцянок. Адже лише так можна зробити усвідомлений вибір і уникнути неприємних сюрпризів у майбутньому.