Авто новини світу: залежані електромобілі в США, прозорість ринку | automotive24.com.ua

Де в США залежуються автівки у дилерів: коли очікування перетворюється на застій

У США є машини, які місяцями стоять на складах — іноді понад півроку, а буває й майже півтора року — поки хтось нарешті їх купить

twitter facebook whatsapp linkedin

І це не якісь невідомі дешеві моделі, а часто електромобілі, які мали бути «майбутнім». Натомість вони стають явним знаком: «щось пішло не так». Чому це важливо? Бо в США покупка авто часто виглядає, як купівля будь-якої іншої речі: прийшов, вибрав з наявності і поїхав. Якщо машина не йде зі складу — це одразу видно: попит слабкий.

Прозорість ринку — як дзеркало проблем

На відміну від Європи, де треба вгадувати по цифрах і звітах, в США видно реальні запаси у дилерів і як швидко вони розходяться. Аналітики з Car Edge взяли дані про наявність машин і продажі за останні 45 днів, порахували, скільки в середньому днів потрібно, щоб продати нинішні залишки при поточному темпі, і склали десятку «лежаків». І ці числа сильно б’ють по очікуваннях.

Хто в цьому списку?

  • Porsche Taycan — дорогий електромобіль, у США у дилерів накопичилося майже 2000 штук, тоді як у Європі за першу половину 2025 року продали лише 3 572 Taycan. Це явно сигналізує: поставки випереджають реальний попит.
  • Kia EV6, VW ID.4, Audi Q4 e-tron — моделі, які втрачають оберти по всьому світу, зате довго лежать на складах і вимагають знижок, щоб їх зрушити.
  • Audi A6 та A8 — «ветерани», що продаються погано: дилерам доводиться суттєво знижувати ціну, аби зрушити їх з місця.

Середній час, який потрібно, щоб продати складську машину — це не 30 чи 60 днів, а часто більше ніж 100, у деяких випадках — майже рік. І це не просто статистика: у електромобілів, що місяцями стоять без руху, батареї втрачають частину ємності. Гарантія ж стартує не від моменту складування, а від продажу — отже і покупець, і виробник втрачають через прискорене «старіння» ще до того, як авто виїде на дорогу.

Думка

Мені подобається, що в США такий підхід робить очевидним, що працює, а що — ні. У нас часто доводиться збирати пазл з натяків і запізнілих сигналів. А тут — все на виду: якщо авто не продається, це вже не загадка, а чіткий індикатор. Єдине, що тривожить — як це відбивається на брендах і їхній стратегії: завалювати дилерів машинами в надії, що «все розкуплять», ризиковано, бо може привести до накопичення неликвідних запасів і погіршення сприйняття моделі.

Цікавий факт: у деяких електромобілів простоювання на складі створює більше проблем, ніж звичайне зберігання — не через заряджання, а через деградацію батарей від тривалого простою. Тобто «довге чекання покупця» може погіршити якість машини ще до того, як вона потрапить до рук власника.