
Він також може збирати до 40 миль сонячної енергії кожен день. Але чи можна вірити цим обіцянкам? Компанія робила подібні заяви ще в 2008, 2009, 2012 та 2022 роках, але досі не випустила на ринок жодного автомобіля. Чим же цей раз відрізняється?
Нова версія Aptera: що обіцяє компанія?
На виставці CES 2025 у Лас-Вегасі Aptera представила свою модель з виробничим дизайном, новим інтер'єром і деталями про перші автомобілі, які вийдуть на дорогу. Те, що починалося як гібрид з витратою 300 миль на галлон і електромобіль на 120 миль у 2007 році, перетворилося на машину з 400 миль пробігу на електротязі, зберігаючи при цьому оригінальну аеродинамічну форму краплі, що забезпечує відмінну ефективність. Aptera стверджує, що її ефективність складає 10 миль на кВт·год — в два рази краще, ніж у найефективнішого електромобіля в США, Lucid Air.
Технічні характеристики та особливості
Aptera Launch Edition буде коштувати близько $40,000 і оснащений мотором з постійними магнітами потужністю 201 к.с., що працює від літій-іонної батареї на 42 кВт·год з осередками LG. У майбутньому компанія планує випускати версії з повним приводом і різними батареями. Сонячні панелі на капоті, панелі приладів, даху та задній кришці зможуть генерувати до 500 ват електроенергії в реальних умовах або до 4 кВт·год на день у Каліфорнії. Також автомобіль можна буде заряджати з потужністю до 50 кВт через порт NACS.

Aptera стверджує, що у неї вже є більше 50,000 замовлень і що вона зібрала $140 мільйонів через краудфандинг від 20,000 інвесторів, але для виконання обіцянки щодо виробництва їм потрібно більше грошей. На CES спів-генеральний директор і один з засновників Aptera, Кріс Ентоні, розповів MotorTrend, що для завершення розробки, закупівлі обладнання і побудови заводу в Карлсбаді, штат Каліфорнія, компанії потрібно ще $60 мільйонів. «Ми все ще знаходимося в режимі залучення коштів і сподіваємось надихнути людей інвестувати в Aptera», — сказав Ентоні. «Нам потрібно зібрати $20 мільйонів у першому кварталі цього року. Це дасть старт довгому процесу, але загальний план включає $60 мільйонів для переходу до серійного виробництва».
Складнощі та ризики
Компанія вже зробила одну з найбільших покупок — форми для виготовлення кузова з углепластика і панелі з скловолоконного композиту, які будуть виготовлятися в Італії. Наступні $20 мільйонів підуть на закупівлю обладнання для металевих підвісок і компонентів інтер'єру, які будуть відлиті в металі та зроблені методом інжекційного лиття.
Є ще багато інженерних завдань, які потрібно вирішити. Компанія побудувала чотири моделі для перевірки з виробничим кузовом, які будуть використані для остаточної налаштування підвісок та гальмівної системи. За класифікацією Aptera — це мотоцикл, що дозволяє компанії обходити багато регуляцій, які обмежують можливості для виробників з 50 працівниками. Модель оснащена двома передніми подушками безпеки, а Ентоні стверджує, що компанія в майбутньому опублікує дані про свої краш-тести для демонстрації безпеки автомобіля.

Перше випробування Aptera
Коротка поїздка по Лас-Вегасу на одній з тестових моделей Aptera продемонструвала, наскільки близька компанія до початку серійного виробництва, але в той же час, як далеко від цього. Водій сідає в дивовижно просторіший кокпіт з 32,5 кубічними футами простору для вантажу за сидіннями водія та пасажира. Незважаючи на футуристичний вигляд, в Aptera сидіти цілком комфортно. Однак через розділені бічні вікна і відсутність скла ззаду водій змушений використовувати камери та екрани, щоб побачити, що відбувається збоку або ззаду.
Масове виробництво: складно, але можливо
Для Aptera було б відносно легко зібрати кілька автомобілів у гаражі і заявити про початок виробництва, але компанія планує випускати до 80 машин на день. Цей процес супроводжує інженерний консультант і YouTube-блогер Сенді Мунро, який також є інвестором і радником Aptera. Ентоні відзначив, що Мунро допоміг перетворити ранній прототип в більш виробничий та зручний для складання автомобіль. Каркас Aptera складається всього з шести частин, і весь автомобіль буде збиратися на 12 робочих станціях.
Але така радикальна простота ускладнює задачу на цьому етапі. Окрім розробки автомобіля, невеликій інженерній команді потрібно створити обладнання для його виробництва. Ентоні розраховує, що завод почне збирати 20,000 машин на рік через 9 місяців після початку виробництва в кінці 2025 року.



Гроші вирішать все
Для того щоб Aptera подолала ті ж перешкоди, що призвели до її банкрутства в 2011 році, їй потрібно вирішити проблему з фінансуванням. «Ми б дуже хотіли, щоб один інвестор був настільки натхнений тим, що ми робимо, що просто передасть нам чек на $60 мільйонів», — сказав Ентоні. «Але, можливо, це буде поступовий процес, протягом наступних дев'яти місяців, щоб зібрати всі $60 мільйонів». Чи переконали вас у тому, що компанія зможе завершити проект?